Advies gevraagd ivm samenstelling parkieten

Gestart door Robin en Nickey, mei 06, 2012, 17:53:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin en Nickey

Met het wegvallen van Indy heb ik nu nog 3 parkieten. Ergens voelt het snel om na te denken over een eventuele 4de maar anderzijds hebben de pietjes het gebeuren afgesloten en zijn verder gegaan. Op de avond dat Indy overleed zijn ze na een paar uurtjes heel voorzichtig in het hoekje waar het is gebeurd gaan kijken en Robin leek de dag erna nog wat van slag maar ondertussen is het weer de oude en vertrouwde vrolijke boel.

Voor zover ik nu kan zien/opmerken heb ik niet het idee dat het een probleem is dat ze met zijn drieën zitten al zit er dus wel geregeld  eentje alleen (niet elke keer dezelfde hoor). Maar toch vraag ik me af of het niet beter is te kijken naar een vierde en zo weer een even aantal te krijgen.

En als ik voor een vierde ga waar doe ik dan slim aan?
Een mannetje of een popje? De verhouding was 3 mannen en 1 pop en er is nu 1 mannetje weggevallen. Robin (popje) heeft niet echt een koppel gevormd met een van de mannen, wel ligt ze af en toe samen met een van de broertjes (kan ze echt niet uit elkaar halen) in de voerbak te vozen maar ze kroelt/kroelde net zo hard met de andere 2 mannen.
Een jong of ouder parkietje: Robin en de broertjes zijn alle drie even oud en hebben altijd bij elkaar gezeten, is het voor hun makkelijker als daar een jonger parkietje bij komt of een ouder of maakt dat niet uit?

En is er mogelijk iemand bekend met het "Antwerps Huisdieropvangcentrum Socio"? Als ik voor een 4de weer ga dan gaat mijn voorkeur nl uit naar een herplaatser/opvanger en dit is tot nu toe de enige opvang die ik kan vinden waar ze vogels hebben bij mij in de buurt (al is dit nog 45 minuten maar oke...).

Graag zou ik jullie advies/ervaringen horen (euh...lezen) zodat ik weloverwogen mijn keuze kan maken.