Alweer Zo Raar Bijten?

Gestart door Claire, oktober 30, 2005, 11:17:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Claire

Heey Mensen..
Jullie zullen wel denken, daar is zij weer...
Nou, ik snap er echt helemaal niks van. James heeft alles wat hij zich maar wensen kan en ik vertroetel hem ook altijd. Een tijdje terug schreef ik dat hij alsmaar bleef bijten, en toen volgde ik jullie tips op, maar die hielpen eigenlijk niet.
Opeens was het bijten over, en was hij heel lief, voor een paar weken,( een maandje ofzo)  en nu begint hij sinds gisteren alweer steeds te bijten. Het doet echt pijn, en soms tot bloedens toe.
Heeft iemand nog tips want ik hoop niet dat het nu weer zo ver komt dat ik er helemaal gek van word.
Hij is soms helemaal gek op zijn speeltje en die heb ik er nu eventjes uitgehaald, omdat hij soms echt doordraaide, als ik met mijn hand in de kooi kwam (terwijl hij NIET aan het spelen was met dat ding,) en ik raakte het speeltje aan, dan kon hij helemaal gek worden en echt boos.
Het is niet zo dat hij nu geen speeltjes meer heeft, hij heeft nog een belletje met daaraan allemaal cirkeltjes waar hij graag mee speelt, en een schommeltje...
Graag jullie mening en tips..Sorry voor het lange verhaal.
Groetjes Claire

Sonja

Hoi Claire,

James verdedigt zijn favoriete speeltje, daarom reageert hij er zo sterk op, als jij daarbij in de buurt komt. Sommige parkietjes zien een bepaald speeltje echt als een soort "partner", en worden daar helemaal verliefd op.
Mijn vorige parkietje vertoonde dit gedrag ook, met zijn belletje.

Ik vind het op afstand moeilijk te zeggen, waarom James nu weer is begonnen met bijten, en hoe consequent je daarmee om gaat.
Het is belangrijk dat je telkens hetzelfde reageert, zodat James goed weet waar hij aan toe is.
Verder weet ik niet of het goed is, dat je zijn favoriete speeltje hebt weggehaald, hij voelt zich daardoor waarschijnlijk gefrustreerd, en het lijkt mij dat dat de kans op bijten eerder zal vergroten.
Hij mist nu tenslotte zijn speeltje.

Probeer consequent te blijven, hoe moeilijk dat misschien ook is.
Het is de enige remedie, om James het bijten af te leren.

Sterkte en succes. ;)

Groetjes, Sonja.