geen staart

Gestart door saskia-4, april 24, 2012, 16:13:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

saskia-4

Ik heb gister een jong parkietje aangeschaft. Hij heeft alleen amper een staart. Nu las ik dat dit kan wijzen op ziekte...
de verkoper zei dat het parkietje 6 weken was, dus ik dacht dat de staart nog niet volgroeid was.
Is de parkiet ziek of moet de staart nog aangroeien?


saskia-4

hier een foto van mijn parkietje

Kleintjes

Hallo en welkom,


is lastig te zeggen hoe 't zit met de staart. Heb je misschien 'n scherpere foto van de achterkant van je parkietje (dus de staart-regio) en eventueel de vleugels?
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

saskia-4

Ik hoop dat deze foto's iets duidelijker zijn.

lovesbudgies

Het is voor ons moeilijk te zeggen wat er aan de hand is, maar de kontjes lijken erg vies en het lijkt of er aan de pennen is geknaagd.
Als ik het zo zie zou ik zeggen dat er heel veel jonge parkietjes op de bodem van een vies kooitje hebben gezeten en er daarom nu zo uitzien. Het knagen en trekken aan de veren van de buurtjes is geen uitzondering bij jonge parkieten.
Het kan ook zijn dat ze diarree hebben en daardoor veel aan hun veertjes zitten rond de cloaca, en ze daardoor zo afgeknaagd zijn. Hoe ziet de cloaca eruit? En hebben ze wel mooie poepjes?

saskia-4

de dierenwinkel waar ik deze parkiet heb gekocht blijkt achteraf erg slecht te zijn. Dus het verbaast me niks als het daaraan ligt. Helaas kwam ik daar na de aanschaf pas achter.
De kont is best wel vies, maar de ontlasting ziet er normaal uit. verder zie ik hem niet aan zijn veren plukken.
Moet ik de kont schoonmaken en hoe?

esmmar

Eigenlijk moet de parkiet zelf zijn kont schoon kunnen maken. Als de poepjes erg vastgeplakt zitten kan dit lastig zijn.
Geef je vogel een douche met de plantenspuit of laat ze badderen. Als de vogel erg mak is en er echt heel veel last van heeft kan je met een natte doek over de poepjes gaan. Deze worden dan zacht en zijn gemakkelijker te verwijderen.

Sara

Ik zou een parkietje dat niet helemaal lekker is en je nog niet erg lang hebt eerder niet laten badderen.
Je kan het kontje proper maken met een wattenstaafje of wattenschijfje met lauw water.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

saskia-4

Ik heb mijn parkiet laten baden en hij ziet er weer helemaal schoon uit.
gelukkig merk ik dat de staartveren inmiddels weer wat aangroeien. Het zal denk wel lang duren voordat die helemaal aangegroeid zijn.

Wouter

Citaat van: saskia-4 op mei 08, 2012, 12:01:43
Ik heb mijn parkiet laten baden en hij ziet er weer helemaal schoon uit.
gelukkig merk ik dat de staartveren inmiddels weer wat aangroeien. Het zal denk wel lang duren voordat die helemaal aangegroeid zijn.

Dat lijkt me sterk. Een parkiet verliest zijn veren tijdens de rui en deze groeien dan opnieuw aan. Het is dus niet zo dat als een veer afgeknaagd wordt, dat die veer weer verder groeit. ;) Het kan dus één à twee ruien duren voordat de veren weer zijn aangegroeid!