Mijn vogel heeft: een dikke kont, en vieze groene poep, wat moet ik doen?

Gestart door paroquet, mei 02, 2012, 22:09:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ayarea

Citaat van: paroquet op mei 03, 2012, 20:16:12
Zo denken jullie mischien wel, ik weet niet hoor maar ik stel aan et begin een vraag, goed
Ik krijg antwoord en wordt er op aangewezen om naar een dierenarts te gaan, goed
Ik zeg dat ik niet naar de dierenarts wil/ ga, goed
krijg er vervolgens commentaar op,
stel weer de begin vraag, goed ja? alles nog onder controle?

Tot dusver kan het dat je een vraag stelt. Mensen weten het niet precies en raden je aan naar een dierenarts te gaan. Dit wil je niet omdat het geld kost. Dat is waar je commentaar op krijgt.

Dat je de begin vraag stelt terwijl mensen al adviezen hebben gegeven gooi je voor het gemak maar even uit het raam.

Citeervervolgens zeg ik dat ik hem i.p.v naar de dierenarts te gaan, hem eerder uit zijn lijden zou verlossen (vindt ik dit leuk? NEE)
Vervolgens wordt ik voor alles, en ng wat beledigt, (accepteren??)

ik heb het nog niet gehad over, IK ga het METEEN doen, nee dat hebben jullie mij nog niet ''zien'' zeggen,
hij kan miss, bijna een ei gaan leggen dus ik wacht nog een tijdje, hij ziet er helemaal niet uit dat hij pijn heeft, zit nog goed op zijn potern, en bezit helemaal geen grote bult...

Een beestje uit zijn lijden verlossen terwijl het misschien niet dodelijk is? Puur uit geldbelang, niets meer niets minder. Het gaat jou erom dat je er geen geld voor uit wil geven "voor z'on klein beestje".

Citeeralles nog onder controle?

Heb ik al gesproken dat ik hem NU uit zijn lijden ga verlossen?

En over dat van te vore goed alles weten... hoef je mij niet te vragen, ik heb allerlei site's  afgespeurt voor voldoende informatie, dus die beledeging kunnen jullie terughalen

Daarom weet je ook zoveel over het broeden, omdat je je zo onwijs goed hebt ingelezen...

CiteerEn over een beter baasje zoeken, wie zegt dat hij ziek is??...
En stel dat een diertje zwaar ziek is, een een fikse tumor bezit, zou je hem dan niet uit zijn lijden verlossen??

Wie zegt dat het beestje niet ziek is? Misschien is het wel een vitaminetekort, misschien is het wel een eitje dat vast zit. Misschien is het wel een tumor, dit WEET je NIET als je niet naar de dierenarts gaat.

En volgens mij, in elk geloof, staat het voorop dat je mens EN dier goed behandelt. En dit hoeft niet direct door hem uit zijn "lijden te verlossen". Als je geen geld wilt spenderen aan je huisdieren doe ze dan weg aan mensen die er wel geld voor over hebben. Ik heb ook niet veel geld, maar als er iets zou zijn met mijn parkieten zou ik geld vrij maken, ongeacht of het "maar" vogels zijn of niet. Ze kunnen niet praten en zijn nu eenmaal afhankelijk van jou. Als jij dit niet op kan brengen doe ze dan weg.

Verder ben je mijn woorden niet waardig.

paroquet

daarom weet je ook zoveel over broeden??

Ik weet niet maar waar ik informatie verzamelt had stond niet dat het popje een dikke kond kon hebben hoor!

En over :GEEN geld wil uitspenderen?? Denk je dat dit klopt??

Ja en staat bij dat Goed behandelen ook: Uit zijn lijden verlossen? Denk het wel he, en ik bepaal ZELF wanneer ik naar een dierenarts ga ja of nee

Petr@

Zo begin een beetje moe te worden van jou.Je vraagt elke keer hetzelfde en daar heb je al een paar antwoorden op gekregen. Het advies is ga naar een VA, dat wil je niet dus hou dan op met het vragen van advies dat je al hebt gekregen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

rissiejjj

Iedereen heeft antwoord gegeven op de vraag die je al tig keer stelt.
Wij weten niet wat er met de vogel is dus vandaar dat we je aanraden naar de dierenarts te gaan.
Dit wil je klaarblijkelijk niet, ga rondzoeken naar een kweker bij je in de buurt en ga daar langs met jou vogel of vraag of deze bij jou wil komen. Kost het je geen geld, maar er kan wel effectief gehandeld worden voor een evt vastzittend ei.
Ik steek dit hele verhaal niet af voor mezelf, maar voor het diertje.

De mensen hier op het forum geven om hun dieren, dus dan is de kijk van jou op het houden van vogels vreemd, en voor de liefhebbers is het afschuwelijk hoe je erover denkt. Daarvoor is het een forum, verschillende meningen. En ja daardoor zijn wij kwaad, geheel logisch, want wij zien dit niet als goed omgaan met een vogel.

Heb hier bijvoorbeeld een jonge vogel zitten, werd volledig vertrapt en geplukt door de 2 weken oudere jongen. Diertje heb ik binnengehaald, wekker elke nacht een paar keer om een nieuwe kruik te geven, alles om het diertje te redden, en het werpt zijn vruchten af... Dan kan je trots zijn op jezelf, dan weet je dat je tot het uiterste bent gegaan voor je dieren.

Vandaar nu mijn tip een kweker te contacteren, mogelijk kan die je helpen en dan hoeft het je geen geld te kosten. Want ondanks dat je zegt dat je het gewoon niet wil, zou het geld het grootste "probleem" zijn.

paroquet

HETZELFDE??

Ik weet niet hoor maar op de vraag over die foto heb ik nog steeds geen antwoord gehad (zijn er bij jullie bij die wel eens een nestje had? En had het vrouwtje een tijdje daarvoor een ''dikke kond'' zoals op de foto hier ver boven?boven aan pagina)

Dus... Op deze vraag had ik nog geen antwoord..

paroquet

Citaat van: rissiejjj op mei 03, 2012, 20:40:09
Iedereen heeft antwoord gegeven op de vraag die je al tig keer stelt.
Wij weten niet wat er met de vogel is dus vandaar dat we je aanraden naar de dierenarts te gaan.
Dit wil je klaarblijkelijk niet, ga rondzoeken naar een kweker bij je in de buurt en ga daar langs met jou vogel of vraag of deze bij jou wil komen. Kost het je geen geld, maar er kan wel effectief gehandeld worden voor een evt vastzittend ei.
Ik steek dit hele verhaal niet af voor mezelf, maar voor het diertje.

Bedankt voor die tip, mijn chef heeft namelijk ook parkieten, dan laat ik hem gewoon de parkiet zien, daar heb ik wat aan... bedankt

paroquet

Mischien heel raar maar ik vraag het gelijk maar:

stel dat het ei vast zit moet ik dan handelen volgens onderstaande tekst of weten jullie daar iets op?

Als een pop problemen heeft met het leggen van een eitje, kunnen we haar helpen door wat slaolie onder het staartje te wrijven en eventueel de legopening in een wisselbadje (koud/warm) te dompelen, totdat het ei tevoorschijn komt.

rissiejjj

Ik zou als je er geen ervaring mee hebt niet zelf gaan handelen.
De kans zou dan kunnen bestaan dat je per ongeluk het eitje plet die in haar zit. Dan is ze ten dode opgeschreven.
Zou zoals eerder genoemd en waar je het gelukkig mee eens was, een kweker raadplegen, mocht het een vastzittend eitje zijn kun je samen met hem een plan van aanpak maken hoe en wat. Niet zelf teveel gaan knutselen aan iets wat je verder niet weet/geen verstand/ervaring mee hebt.

paroquet

Ik zou in ieder geval wel een nestkast(je) neerhangen ofniet?

(Hoe zou het komen dat een ei vast raakt?)

rissiejjj

Daar zijn zoveel redenen voor.
Lees je goed in door flink te zoeken naar Legnood.
Maar ga eerst die kweker contacteren nu.

Nestkastje liever niet neerhangen, ze is en blijft te jong voor eitjes, en door een kastje neer te hangen ga je haar triggeren.
Lichturen verkorten, en alle andere omstandigheden ook zo negatief mogelijk maken voor de kweek.

paroquet

weer een tip :D
stel er gebeurt iets ernstigs, en het ei breekt, sterft het dierje dan gelijk?

en bij die tip van je om over ''legnood'' op te zoeken op internet las ik dit: plan van aanpak:
Popjes met legnood moeten zeer voorzichtig gevangen worden. EĆ©nmaal gevangen worden ze in een vochtige warme doek gewikkeld en boven een pan kokend water gehouden (denk om brandwonden!). Bij dit alles is het aan te bevelen de cloaca van het popje in te smeren met slaolie.
Een ander therapie die kan worden toegepast is het achterlijf van het popje beurtelings in warm (handwarm!) en koud water te dompelen. Ook hier is het aan te bevelen de cloaca in te smeren met slaolie.
Een derde mogelijkheid is enkele druppels lauwe slaolie met een spuitje (zonder naald!) in de cloaca te druppelen


(waarom eigenlijk slaolie?)

Heb ik het antwoord al op gevonden:
Een pop die niet snel geholpen wordt, kan sterven. Men moet de vogel onmiddellijk uit de kooi halen en in een kleine, warme ruimte onderbrengen. Men kan sla-olie op de cloaca smeren, waardoor het ei makkelijker glijdt. U kan de vogel ook boven een ketel met kokend water houden. De dampen zorgen ervoor dat het ei sneller gelegd kan worden. Een lichte massage aan de onderbuik kan soms ook helpen. Een niet zo een aan te raden methode is het ei zelf uit de cloaca persen. Het ei kan namelijk breken en de eierschalen veroorzaken inwendige bloedingen, wat dodelijk is. Als het ei nog altijd niet komt, moet u zo snel mogelijk naar de dierenarts, waar hij een inspuiting krijgt.

paroquet

Legnood komt voor als de pop niet in staat is om het ei uit de eileider te persen. dus ook als hij jong is?

Parkieten-Freak

Paroquet: slaolie mag, andere voor consumptie geschikte olie zoals olijfolie, mag ook.




Parkieten-Freak

Citaat van: paroquet op mei 03, 2012, 21:07:13
Legnood komt voor als de pop niet in staat is om het ei uit de eileider te persen. dus ook als hij jong is?
Wat denk je zelf?


paroquet

Ha ja ik denk zelf ook dat als hij jong is, (te jong) staat op een site :D

en dat is gewoon: sla olie op de vinger en voorzichtig op de cloaca smeren?

Parkieten-Freak

Mooi. Staat op een site.
Dan stel ik voor dat je die adviezen opvolgt. Deze vraag is beantwoordt.
Ik neem aan dat je intelligent genoeg bent om uit te vogelen hoe je slaolie aan moet brengen.


paroquet

Jazeker, nou bedankt allemaal, helaas moes het zo lopen maarja, we komen er wel uit, morgen ga ik eerst langs m'n chef en een collega: beide hebben verstand van vogels, ik laat jullie morgenmiddag wat er aan de hand is, nu laat ik het vogeltje eerst even rustig slapen (hij zit trouwens op een soort wip slapen)

Het beste allemaal, en morgen horen jullie misschien de ''uitslag''

pixie

Er wordt nu gehandeld alsof het legnood is, maar dat is toch helemaal nog niet vastgesteld?
First things first.. Eerst iemand erbij halen die verstand van zaken heeft.

paroquet

Citaat van: pixie op mei 03, 2012, 21:20:44
Er wordt nu gehandeld alsof het legnood is, maar dat is toch helemaal nog niet vastgesteld?
First things first.. Eerst iemand erbij halen die verstand van zaken heeft.

riesijjj zei in een paar berichten hiervoor dat ik langs een kweker hier in de buurt moest gaan, dat ga ik doen, vervolgens stelde ik de vraag: stel dat...

Parkieten-Freak

Citaat van: paroquet op mei 03, 2012, 21:23:19
riesijjj zei in een paar berichten hiervoor dat ik langs een kweker hier in de buurt moest gaan, dat ga ik doen, vervolgens stelde ik de vraag: stel dat...

Ik stel voor dat je eerst een bezoekje aan de dierenarts gaat brengen met je parkietje. :)
Kom daarna gerust weer terug op het forum om uitsluitsel te geven over de diagnose.
Tot die tijd stel ik voor om dit topic te laten voor wat het is.