Xtra Vital voor 2 parkieten

Gestart door kleinechar, mei 01, 2012, 01:40:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kleinechar

Ik heb laatst Xtra Vital gekocht en ik wil het graag mijn 2 parkieten geven,
Nu zit ik met het feit dat 1 parkiet een stuk meer eet dan de andere. Er zijn 2 etensbakjes, dus de ander komt niks tekort. Toch eet ie een stukje minder.
Hoe kan ik dit nu oplossen als ik ongeveer 1,5 schepje per parkiet moet geven? Ze eten het liefst uit de zelfde bak, tegelijkertijd. 

Kleintjes

Ik heb 5 grasjes die XtraVital krijgen. Heb dus ook 5 bakjes.
Gemiddeld geef ik 1 en 3/4 schepje per bakje. 's Middags schud ik de bakjes even en vul ze bij als 't nodig is. Soms eten ze wat meer dan andere dagen :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

evelineo

Dat heb ik ook met mijn twee vogels, maar volgens mij is dat geen probleem. De een eet meer dan de andere. Ik vul de bakjes dan niet nog bij (anders worden ze te dik) en hou 2 schepjes per vogel aan.

Ayarea

2 grote scheppen per parkiet, 6 etensbakjes (want 6 parkietjes). Hebben ze zelfs op een actieve dag genoeg aan :).

Marc1209

Misschien een rare vraag, maar hoeveel is een schepje?

En,
Citaat van: Ayarea op mei 03, 2012, 18:04:35
2 grote scheppen per parkiet, 6 etensbakjes (want 6 parkietjes). Hebben ze zelfs op een actieve dag genoeg aan :).
Wij hebben thuis 4 parkietjes maar die eten uit elk bakje wat er hangt. Eten die van jou altijd uit het zelfde bakje dan?

Robin en Nickey

Het bijgeleverde schepje is een schepje van 5 gram en geadviseerd wordt 7,5-10 gram per parkiet per dag ofwel 1,5 tot 2 schepjes per parkiet per dag.

Ik verdeel het eten over 2x per dag en over alle bakjes die in de kooi hangen. Ze hebben een tijdje een vaste "opstelling" gehad van wie uit welk bakje mocht beginnen (was heel leuk om te zien) maar nadat de eerste trek gestild was werd er gewoon in alle bakjes geneusd om te zien wat er nog te halen viel. Bakjes zijn elke ochtend geheel leeg (ofwel vol met lege schilletjes).

Ayarea

Citaat van: Marc1209 op mei 04, 2012, 07:22:57
Misschien een rare vraag, maar hoeveel is een schepje?

En, Wij hebben thuis 4 parkietjes maar die eten uit elk bakje wat er hangt. Eten die van jou altijd uit het zelfde bakje dan?

Meestal pakken ze inderdaad dezelfde bakjes. Die 2 grote scheppen is voornamelijk dat ik zeker weet dat ze allemaal genoeg binnen krijgen :).