Vakantie opvang gezocht: +/- eerste drie weken van juni 2012 - Rotterdam e.o.

Gestart door Sjaakie, april 29, 2012, 07:15:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjaakie

Helaas kan mijn grasparkiet Einstein dit jaar niet naar zijn logeeradres van vorig jaar. Het koppeltje is bezig met een nestje en mogelijk zou hij dit tafereel kunnen verstoren.

Ik zoek nu een logeeradres in de omgeving van Rotterdam, Gouda, Den Haag, Zoetermeer. Ikzelf woon in Rotterdam maar vind het niet erg om een stukje te moeten rijden.

Einstein is nogal een verwend vogeltje  :P en vliegt eigenlijk de hele dag los. Dus het zou mooi zijn als hij wel zijn vleugels met regelmaat zou kunnen strekken.

Het liefst niet meer dan 5 andere parkieten. Vorig jaar zat hij bij de bende van 5 en dat ging goed, maar toch trok hij zich soms ook even terug in zijn eigen kooi. Ook 's nachts sliep hij altijd 'thuis'. Dat is toch echt wel zijn plekkie.

Dus is er ook de mogelijkheid dat hij zijn eigen kooi inkan?

Het is een gezond mooi mannetje, tam, speels, dominant en maakt graag de dienst uit. Als hij niet op tijd zijn eten krijgt of de deur naar de slaapkamer zit dicht. Dan schreeuwt hij net zolang totdat alles in orde is. Mannetje van de klok en verwend dus  :)

Bij andere parkieten is hij totaal anders en helemaal onder de indruk van de anderen. Hij zal dan ook niet zoveel bij de mens gaan zitten. Maar al met al een schat van een vogel, vind het moeilijk om hem weer onder te brengen omdat het op een nieuw adres is, spannend hoe hij het gaat doen. Vast goed hoor, maar toch even spannend.

Dus wie heeft er tijd en ruimte om op Einstein te passen? Vergoeding is geen probleem, eigen eten etc komt gewoon mee. En ik breng en haal hem natuurlijk.

Bedankt en groetjes


Elaine~Pepi~Koki

#2
Wat is einstein een schat!
Ik woon in Hoogvliet(rotterdam) en heb zelf 1 parkietje.
En het is geen probleem dat ie de hele dag vliegt. Doet de mijne ook.  ;)
Ik weet niet zeker of er plek is voor een andere kooi.
Maar hier is een foto van mijn kooi. Het zit tegen het raam.
Ik zou misschien wel voor jouw einsteintje kunnen zorgen.
Maar ik weet het niet zeker.
Ik stuur je wel een PB.
Groeten,

Elaine~Pepi~Koki


Sjaakie

Bedankt voor je reactie, PB heb ik niet gehad ;-) Dank voor het aanbod.
Inmiddels heb ik heel dichtbij een vakantie opvang gevonden. Hier mag een slotje op.