1 van mijn twee parkieten overleden, wat nu?

Gestart door Helen_H, april 25, 2012, 20:06:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Helen_H

Hallo allemaal,

Ik had twee grasparkieten. Ze waren vanaf geboorte samen en waren erg close. Nu is eentje vanmiddag overleden  :'(
Nou vraag ik me af wat ik moet doen.. een nieuwe parkiet erbij halen, deze weg geven, of kan hij alleen blijven??

Alle advies is welkom!

Groetjes, Helen

Loeky

Hoi,

Je kunt er gerust één bij nemen. Heb ik ook gedaan toen mijn parkietje overleed.
Parkieten zijn groepsdieren en zijn gelukkiger met zijn tweeën. Dat wil niet zeggen
dat een parkiet alleen niet kan hoor. Ik zou ze wel in aparte kooien aan elkaar laten
wennen.

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Helen_H

Bedankt voor je reactie!

Ik ben alleen bang dat als ik hem alleen laat, dat hij ook overlijd van verdriet bijvoorbeeld. (Heb ooit gehoord dat zoiets mogelijk is)  :-\

evelineo

Mijn vogel is ook een paar jaar geleden overleden en toen heb ik na een paar weken ook een nieuwe aangeschraft. Even alleen zitten is echt niet erg hoor. Je kan ook altijd tot die tijd een spiegeltje in de kooi erbij hangen (zodat hij een soortgenootje heeft in de spiegel). Dat heb ik nu ook gedaan toen mijn ene vogel ziek was en ze apart kwamen te zitten. Succes!