Parkiet op vreemde manier overleden

Gestart door Chico_1, april 25, 2012, 17:44:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chico_1

Hallo,

Ben nieuw hier en zit met de volgende vraag.
Gisteren is mijn tamme parkietje van bijna 8 jaar overleden.
Eigenlijk totaal onverwachts al was hij wat stiller de laatste dag, maar zat ook wel in de rui hij niet goed doorheen leek te komen. Terugfluiten deed hij nog wel normaal.

Hij zat op mijn vinger. Op dat moment pakte ik hem rustig op om hem vervolgens in mijn handpalm te zetten.
Wat er toen gebeurde is niet te beschrijven bijna. Het beestje begon te schreeuwen alsof hij heel veel pijn had. Tegen het krijsen aan. Ik dacht eerst nog dat hij op zijn eigen vleugeltje was gaan staan of iets dergelijks. Bij controle was dit echter niet het geval. Er was eigenlijk geen reden. Dit duurde ca 4-5 seconde waarna hij zo wegzakte en dood in mijn hand bleef liggen.

Ik ben hier hevig van geschrokken. Net voordat het gebeurde leek alles redelijk normaal. Vandaag is het zo stil in huis. Onze parkiet was de vrolijkheid zelf en kreeg het zelfs voor elkaar om van gekkigheid op zijn rug op de stok in zijn kooi gaan te liggen om aandacht te krijgen, met alle vrolijke geluidjes er bij.

Nu vraag ik mee steeds af wat de oorzaak kan zijn geweest, en waarom op zo'n vreselijke manier? We hebben hier met een aantal mensen de griep gehad afgelopen week, maar zijn bewust wat uit zijn buurt gebleven. Omdat ik zelf diegene ben die het ergste ziek was en normaal de hele dag loop te knuffelen met dat beestje heb ik dat nu achterwege gelaten en af en toe alleen even over zijn buikje zitten te aaien. Voelde hij zich verlaten omdat hij afgelopen week minder aandacht heeft gehad doordat iedereen ziek was?

Wat is de oorzaak van die verschrikkelijke schreeuw waar alles mee eindigde?
Dat maakte het allemaal nog erger. Normaal weet je dat een parkietje van bijna 8 jaar zijn tijd voor het grootste gedeelte er op heeft zitten. Maar op die manier afscheid nemen heeft wel indruk op me gemaakt........

Gr.

Een parkietenliefhebber

Loeky

Allereerst heel veel sterkte gewenst nu je vriendje is overleden.
Ik leef met je mee, mijn parkiet Happy is gisteren ook overleden dus ik weet wat je voelt.

Wij zijn geen dierenartsen het kan van alles zijn geweest. Als je het echt wilt weten kun je
misschien sectie laten doen?!

Sterkte
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Sara

Welkom op het forum.

Je zegt dat er bij controle geen reden bleek voor het schreewen van je parkietje voor hij stierf, dus bedoel je dan dat je een sectie hebt laten doen?
Als ik het zo lees, zou mijn eerste gedachte zijn dat je parkietje bijvoorbeeld een hartaanval gekregen heeft, maar als in de sectie geen aanleiding te vinden is, dan denk ik dat de tijd gewoon gekomen was voor je parkietje.
Het is heel cru dat een parkietje van 8 jaar het nog goed doet en dan op zo'n manier sterft, maar ik herken het geval. Mijn hondje is 1,5 maand ook gestorven op 14,5-jarige leeftijd (dus ook ouderdom) en dit ging ineens heel snel. Ze maakte ook vreselijke geluiden voor ze stierf en blafte nog. Ik denk dat dit misschien een manier is van dieren om uit te roepen dat het gedaan is, hoe cru dat ook mag klinken...
Ik weet dit natuurlijk niet zeker hoor, maar ik herken het geval van je parkietje en als er bij een sectie niets te vinden is, moet het toch echt de ouderdom geweest zijn.

Vele groetjes en sterkte met dit verlies,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes