Mijn eerste parkietje kopen.

Gestart door BirdieStephanie, april 24, 2012, 17:14:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

BirdieStephanie

Hoi allemaal.

Eindelijk heb ik mijn moeder zo ver dat ze gaat nadenken over het kopen van een parkietje.
(Mijn moeder kennende wordt het antwoord dus ja).

Nu word dit mijn eerste parkietje, en ik ben er ook nog niet over uit of ik een regenboog, gras, of valkparkietje wil hebben.

Ik vroeg mij af of jullie mij misschien kunnen helpen met het kiezen van een parkietje en tips voor mij hebben over de verzorging en huisvesting van een parkietje.

Alvast bedankt!
x Stephanie.

Smeetjuh1990

Hoi Stephanie,

Leuk dat je overweegt om een parkietje te nemen! Het is vaak beter om er twee te nemen, zodat ze altijd gezelschap hebben. Een regenboogje is een kleurslag van een grasparkiet  ;). Ikzelf heb alleen ervaring met grasparkieten, maar ik heb veel verhalen gehoord van valkparkieten die ook erg gezellig kunnen zijn! Ik heb alleen ook gehoord dat als ze schreeuwen, dit harder is dan de grasparkiet. Voor mij is dit de reden geweest om het bij grasparkieten te houden. Ik zou zeggen, lees je goed in over de grasparkiet en valkparkiet, vraag lekker rond en kijk wat jij het leukste vind =)

Succes!

BirdieStephanie

Heeyy,

heel erg bedankt voor je reactie.
Ik heb alleen nog een vraagje en ik hoop dat je mij er antwoord op zou kunnen geven..

Als ik twee parkietjes zou nemen, kan ik ze dan nog wel tam maken?
Mijn tante heeft namelijk 1 parkiet en als ze weggaat dan laat ze de radio aanstaan voor hem.

Ik hoop dat je mij hier mee kan helpen ! :)
x

*wendy*

Twee parkietjes zijn prima samen tam te kijken. Het is een fabeltje dat dit niet zou kunnen. Soms gaat het zelfs gemakkelijker; twee durven immers meer dan één. Zowel bij een parkietje alleen als bij twee parkietjes is geduld het allerbelangrijkste. In het volgende topic staan o.a. 2 linkjes naar filmpjes over het tam maken van 2 parkietjes tegelijk.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,27637.msg154187.html#msg154187

Verder wil ik je adviseren zelf ook de zoekfunctie uit te proberen. Dan zal je nog veel meer topics vinden die je kunnen helpen bij het tam maken van je nieuwe vriendjes, maar ook bijvoorbeeld over alle spullen die je nodig heb om goed voor deze diertjes te kunnen zorgen. Succes ;-)

BirdieStephanie

Heel erg bedankt!

Ik denk dus toch dat ik voor 2 nieuwe vriendjes ga. Een setje.
Want als ik geen nestkastje plaats zullen ze ook geen eitjes leggen toch?

Ik heb ondertussen een boekje gekocht met informatie over parkieten. Dus ben druk aan het lezen.
In iedergeval heel erg bedankt.

Als iemand een leuke naam verzint voor mijn nieuwe maatjes, let me know ;)

Gerdien

Hoi Stephanie,

welkom! Leuk dat je een parkietje mag! Wij hebben een valkparkiet gehad, en die kunnen inderdaad behoorlijk schreeuwen! Ze zijn wel erg leuk en je kunt ze heel tam maken! De mijne heette Koko, was de hele dag uit zijn kooitje, kon Koko kusje zeggen en kom eens. En hij kon het wijsje van de Addams Family fluiten! Helaas is hij overleden 7 jaar terug! Nu hebben we een engelse grasparkiet, Bassie. Hij is nu een week bij ons en is erg lief! Ik ben benieuwd naar jouw nieuwe vriendjes! Hou je ons op de hoogte?

esmmar

Goed dat je jezelf eerst inleest over de verzorging van een parkietje. Overleg met je moeder of je het parkietje bij een kweker mag kopen. Vaak zijn dit betere vogeltjes dan uit de dierenwinkel. Hier komen vogels via handelaren of de dieren die de kwekers niet meer kwijt konden. Voorpret is altijd leuk. En nu maar hopen dat het ECHT van je moeder mag.

BirdieStephanie

#7
Heey allemaal !

Ik ben inderdaad druk aan het lezen over mijn nieuwe maatje of maatjes.
Ben alvast opzoek gegaan naar een geschikte kooi en heb een heleboel informatie gevonden.
Ik moet alleen nog een naam gaan zoeken haha, wat niet bepaald makkelijk is. ;)

Ik denk dat ik in de mei-vakantie mijn maatjes wel heb (ik ken mijn moeder). Dus dan zal ik wel een paar leuke foto's maken!

Ik houd jullie op de hoogte!
Heel erg bedankt voor de reacties !
xx