Gele grasparkiet aan komen vliegen omgeving Den Haag

Gestart door BudgieMe, april 23, 2012, 18:54:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

BudgieMe

Titel zegt het al, kom thuis van boodschappen doen en fladdert er iets geels tegen mijn voordeur aan

Het is echt wel even een rare gewaarwording om zo thuis te komen.
En schrikken want ik droom er regelmatig over dat mijn vogels op de 1 of andere manier ontsnapt zijn, al hoewel dat bijna onmogelijk is, zeker vanuit de volière.

Toch ging ik flashte de gedachte aan Luna of Muis wel even door mee heen voor ik goed zag hoe hij er uit zag, lutino dus en man, die heb ik niet. pffffffffff.

Hij staat nu bij Thomas, mijn zoontje, op de kamer want hij werd gek om te proberen naar de andere vogels te komen, nu zit hij tenminste te bunkeren. Beest was verhongerd.
Toch ziet hij er heel goed uit en was niet vermagert, even borstbeentje gevoeld.

Trosgierst kent hij niet echt want daarmee kreeg ik hem niet opgestapt en hij eet er ook niet van nog, wel van het gewone zaad. Hij stapte gelukkig wel op mijn vinger en ben zo gewoon met hem naar binnen gelopen terwijl ik zachte geluidjes maakte tegen hem, hij vloog niet richting de volière en ben zo naar mijn slaapkamer gelopen met hem en hem daar in een kooi gedaan ( dit staat daar nu klaar voor het ophalen van de jongen ).

Hij is niet helemaal ongeschonden uit de strijd gekomen want een deel van zijn staart is eruit getrokken en je ziet een wondje.
Ik heb er verder niets aan gedaan hij was het zelf aan het poetsen, zag er recent en schoon uit.
Heb hem wel zilverwater gegeven.

Ik heb net foto's van hem gemaakt en ga hem maar even aanmelden bij de juiste instanties en dan zien we wel. Ik weet niet of het een tamme of volière vogel is maar echt super schuw was hij dus niet.

   

   

Detail vleugelpennen, die zijn nog helemaal mooi intact, alleen staart niet en hij oogt verder ook gezond.



Voor zover ik weet is dit een lutino en een man dus,...

BudgieMe

#1
Ik heb hem inmiddels aangemeld bij Amivedi en MP en een paar parkietenfora.
Nu maar afwachten en intussen hem lekker bij laten komen van zijn avontuur.

Nog even ter aanvulling; omgeving is Den Haag, kan 1e bericht niet meer veranderen.

Ik heb de plaats voor je in de topictitel gezet. :) Groetjes, Sara

Loeky

Hoi,

Goed gedaan! Je kunt hem ook nog aanmelden
bij www.mijndieriszoek.nl
Dit is een site van de dierenbescherming.
Je kunt ook nog een poster ophangen bij supermarkten of gewoon
op een boom. Wil ook nog wel eens helpen.

Het lijkt in ieder geval om een redelijk tam vogeltje te gaan.

Ik kan je topic nog wel veranderen hoor als je er Den Haag in wilt
hebben staan.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19