nieuw huisje

Gestart door jaapie en wappie, april 19, 2012, 20:45:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jaapie en wappie

Hallo allemaal.

Ik ben sinds zaterdag verhuisd en vroeg me een aantal dingen af over de huisvestiging van de vogeltjes.
Op dit moment staan ze in de hoek bij een raam. Ze vangen niet de volle zon, dus dat is wel goed toch?
En hoe lang moeten ze in de kooi blijven voordat ze de eerste keer eruit mogen in een nieuwe omgeving? Kan ik al wel proberen met mijn hand in de kooi om ze hand tam te maken?
Ik hoor graag van jullie. Ook tips zijn van harte welkom

esmmar

Een nadeel van een raam is vaak kans op tocht of dat er grote temperatuurverschilen ontstaan. Te warm, te koud.
Met name als er ook een verwarming onder de vensterbank staat krijg je veel luchtstromen.
Geen directe zon is inderdaad goed, of slechts een gedeelte van de kooi. Wel mogen van de zomer je vogels naar buiten (in de kooi) op een rustige plek uit de brandende zon (let op katten etc)

jaapie en wappie

Er zit wel een soort ventilatierooster bij het raam, maar het gordijn hangt ervoor. Dus daar komt niet veel lucht of tocht doorheen. Voor de banken staan twee fauteuilles, dus die houden de warmte ook een beetje tegen. En als de verwarming aanstaat, staan het rooster dicht. Van die felle zon wist ik ergens, maar wist niet dat ze een klein stukje zon mochten hebben. Kunnen ze dan geen kou vatten als je ze in de zomer bnuiten zet uit de zon? Dan hebben ze toch last van de wind? Dat zou ik wel willen doen in de zomer. Dat lijkt me namelijk wel gezellig.
Nog meer tips?

lovesbudgies

CiteerEr zit wel een soort ventilatierooster bij het raam, maar het gordijn hangt ervoor. 

Dit is helaas al teveel kans op tocht, sowieso komt er van een raam al kou die niet goed is voor de vogeltjes.
Ik raad je aan ze op een ander plekje tegen de muur te zetten, of in een hoek.

Buiten kan er geen tocht ontstaan, alleen wind, een beetje wind is niet erg.