2 Grasparkietjes dus. :)

Gestart door Chelsea, april 17, 2012, 19:16:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chelsea

Meld ik me aan op dit forum om me een beetje in te lezen etc, vergeet ik helemaal te vertellen dat we 2 parkietjes aan hebben geschaft, ongeveer een maand geleden. Het was vast als duidelijk, omdat ik wel vragen heb gesteld over het tam maken, en een beetje heb verteld hoe het er bij ons nu aan toe gaat, maar nog niet echt gemeld dat we er dus 2 gekocht hebben.

We hebben dus Chester, een blauw/wit mannetje (met geel koppie) en Chelsea een geel/wit vrouwtje. Beiden een paar maanden oud. Chester is een beetje de held van de 2, hij durft al een tijdje zonder mokken op je vinger te komen zitten in de kooi, terwijl Chelsea dit nog helemaal niet durft, die klimt direct de tralies in als je met je vinger bij haar in de buurt komt. Trosgierst vind vooral Chelsea heerlijk, maar uit je hand eet ze het niet, Chester ook niet, trouwens. Blijven oefenen!

Verder is Chelsea wel een beetje een trutje, een echte vrouw, misschien? Als meneer zit te eten, wil mevrouw ook eten, en meneer laat zich dan heel makkelijk wegjagen (de aansteller), om vervolgens te gaan zitten mokken op de stok. Hij komt niks tekort hoor, ze doet niet altijd zo, maar soms moet ze hem even plagen en een beetje laten zien wie er nou eigenlijk de broek aan heeft in die kooi.

Het is wel heel leuk om te zien dat ze elkaar toch ook wel leuk vinden. Lekker kroelen samen, kletsen tegen elkaar, elkaar voeren (jawel!). Heel leuk. Soms een beetje tegen elkaar opschreeuwen.  Als ze zitten te schreeuwen werken ze soms op m'n zenuwen (dat neem ik maar voor lief) en als ze aan elkaar zitten plukken, elkaar voeren en lekker zitten te kletsen ben ik behalve verliefd op mijn vriend, ook verliefd op deze gevleugelde vriendjes.


Ayarea

Leuke namen en mooie beestjes. Ik herken het trutjes gedrag wel van het vrouwtje ;).

Geertje

#2
Als meneer zit te eten, wil mevrouw ook eten, en meneer laat zich dan heel makkelijk wegjagen (de aansteller), om vervolgens te gaan zitten mokken op de stok. Hij komt niks tekort hoor, ze doet niet altijd zo, maar soms moet ze hem even plagen en een beetje laten zien wie er nou eigenlijk de broek aan heeft in die kooi.



Meneer krijgt hier een wijze les van mevrouw, namelijk; Dames gaan voor! Wel erg handig als ze straks op eitjes zit en zelf niet of nauwelijks kan eten ;)

(Donkere kleuren lezen prettiger ;) )

Chelsea

Citaat van: Ayarea op april 17, 2012, 20:35:25
Leuke namen en mooie beestjes. Ik herken het trutjes gedrag wel van het vrouwtje ;).

Haha! Het is echt een leuk gezicht als ze de draak uithangt, niet zo leuk voor Chester, maar zij kan leuk kapsones hebben en hij kan leuk mokken.

Citaat van: Geertje op april 17, 2012, 21:24:13
Meneer krijgt hier een wijze les van mevrouw, namelijk; Dames gaan voor! Wel erg handig als ze straks op eitjes zit en zelf niet of nauwelijks kan eten ;)

True, true. Dames gaan inderdaad voor! Het is overigens niet de bedoeling dat we/ze een nestje krijgen hoor. Er hangt geen kastje. :)

esmmar

Citaat van: Chelsea op april 17, 2012, 19:16:22

Verder is Chelsea wel een beetje een trutje, een echte vrouw, misschien? Als meneer zit te eten, wil mevrouw ook eten, en meneer laat zich dan heel makkelijk wegjagen (de aansteller), om vervolgens te gaan zitten mokken op de stok. Hij komt niks tekort hoor, ze doet niet altijd zo, maar soms moet ze hem even plagen en een beetje laten zien wie er nou eigenlijk de broek aan heeft in die kooi.



Daarom heb ik vaak op andere plekken, ook in de buurt van het zaadvoerbakje, wasknijpers met bijvoorbeeld courgette hangen. Kan je als weg gejaagde man net doen of je dit veel lekkerder vindt.  :P