spelen.

Gestart door marquancez, april 12, 2012, 20:03:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marquancez

Hoi allemaal.
Zoals de meeste van jullie weten heb ik een grasparkiet van ongeveer een half jaar oud.
Ook weten jullie dat ik er maar 1 heb ondanks dat de meeste het daar niet mee eens zijn.
Nu is me vraag kan je ook spelletjes met ze doen?
Want het is een actief vrouwtje die wel eens een drukke bui heeft en ik wil graag wat meer wat haar doen.
gr stefan.

daniel :D

Je kan ze van alles leren :) Van rondjes tot kusjes tot nog veel meer ;D Als je er maar geduld voor hebt, en meestal werkt voedsel ook. Je kan je parkiet rondjes laten draaien, door trostgierst (of iets anders lekkers) om haar heen te draaien, en als ze meedraait, zeg je ''rondje'' Als je dat elke dag oefend komt het vanzelf goed :) (bij mij tenminste :P )

marquancez

oke en dat vinden ze ook echt leuk om te doen?

daniel :D

Bij mij wel ;D Ze vinden het altijd leuk om dingen te ontdekken en te leren, (ze zijn nieuwschierig :P )

esmmar

er staan op Youtube veel filmpjes waar je tips kunt vinden om leuke spelletjes en truukjes kunt leren met je vogel. Het goede hiervan is dat je nog meer binding met je vogel krijgt en dat het de verveling/ energie van je vogel een plek geeft. Als je er niet zelf bent, kun je ook verstopplekjes voor het (snoep) voer kunnen maken, dat houdt de parkiet ook lekker bezig.

Lilloontje

Citaat van: marquancez op april 12, 2012, 20:03:39

Ook weten jullie dat ik er maar 1 heb ondanks dat de meeste het daar niet mee eens zijn.

Sorry, even off-topic..ik denk "niet mee eens" zijn een groot woord is..Ik denk meer dat iedereen bedoeld dat je er dan wel voor zorgt dat je heel veel aandacht aan haar besteed, zodat ze zich niet alleen gaat voelen.

Ontopic; Ja, je kan parkietjes best trucjes en dingetjes leren d.m.v trosgierst en een heleboel geduld.