Gekke vogel

Gestart door Matijn, april 13, 2012, 14:52:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matijn

Dag allemaal,

hierbij een keer een opmerkelijk verhaal dat ik graag met u wilde delen. Mijn broertje heeft sinds 1,5 week 2 jonge parkietjes. Het gaat echt ontzettend goed en de heren zijn erg tevreden met hun nieuwe onderkomen en huiskamer. Het is ook fijn om te zien dat het nu al twee onafscheidelijke maatjes zijn (zonder als paparazzi steeds op elkaars lip te zitten).

Omdat ik iets meer ervaring heb met vogels ga ik regelmatig bij mijn broertje langs voor een "trainingssessie" van c.a. 2 uur om de beestjes extra te laten wennen aan handen en mensen wanneer broertjelief moet werken. Pichie pakt het allemaal rap op. Eenmaal rustig durft Pichie al op je vinger te stappen of springen om even lekker van de gierst te genieten (in de kooi). Spirit krijg ik niet zover, zelfs met Pichie op m'n vinger weigert hij om ook maar op m'n vinger te komen zitten.

Nou pas ik zelf heel goed bij parkieten, ik ben namelijk nog veel eigenwijzer :P. Vandaag kwam echt de ultieme maar onverwachte beloning. Ik benaderde Spirit met een stukje trosgierst en uitgestoken vinger. Hij bleef gelukkig zitten maar hapte niet toe. Ik wilde hem een klein beetje helpen en besloot hem heel zachtjes aan te raken met m'n vinger. i.p.v. dat meneer erop gaat zitten en de trosgierst eet, blijft hij zitten en mag ik hem gewoon bijna 5 minuten over z'n buikje en masker aaien!! :). Ik heb dit een kwartier daarna weer mogen herhalen.

Ik snap werkelijk niet waarom hij nog steeds niet op m'n vinger wil komen zitten. Angst kan het volgens mij niet meer zijn. Maar ik blijf volhouden maar stiekum vind ik dit aaien toch ook wel erg leuk :)