Moeilijkheden

Gestart door Silva, juni 20, 2012, 19:05:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silva

Sinds 2,5 maand heb ik een grasparkiet gekocht. De eerste weken gingen goed, hij stapte op mijn vinger en wilde heel graag gekriebeld worden.
Maar sinds kort gedaagd hij zich heel raar. Als ik in zijn kooi kom vlucht hij weg voor mijn hand en haalt soms uit. Als hij uit de kooi is mag ik hem niet meer kriebelen en bijt (niet heel hard) hij ook in mijn vinger als ik in zijn buurt komt en begint dan ook te mopperen. Ik kan ook niet met hem spelen omdat hij overal bang voor is. Ik had gelezen dat grasparkieten het leuk vinden om met knopen te spelen, maar ook hier is hij heel bang voor, dit geld ook voor wc rolletjes. Als hij het ziet vlucht hij weg.
Binnenkort gaan we wel een boom voor hem maken, zodat hij ook iets leuks heeft voor buiten de kooi, hopelijk vind hij dit niet eng.
Ook had ik gelezen over de trosgierst, maar dit ligt in zijn kooi en hij doet hiermee niets, dus vind hij dat wel lekker? Ook fruit moet hij niets van hebben. Ik heb dus helemaal niets om hem mee te belonen of te 'lokken'.

Ik heb het gevoel dat hij steeds schuwer wordt. Maar ik weet niet waarom, want eerst wilde hij gekriebeld worden en vond hij het niet erg om uit de kooi te komen, maar dat is dus nu in een keer niet meer het geval. Ik weet niet of er iets gebeurt is waarom hij zich zo gedraagt.

Mijn grasparkiet kan trouwens niet vliegen, er is gebleken dat hij aan 'kruipers ziekte' lijd. Maar hier lijkt hij geen last van te hebben.

Mijn vraag is, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij weer vertrouwen in mijn krijgt? Is het nog wel mogelijk om hem tam te maken? Zo ja hoe kan ik dit aanpakken?

Kleintjes

Welkom in de puberteit.
Gewoon doorgaan waar je mee bezig was en niet wegtrekken of mopperen als hij iets stouts doet / hapt.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Silva

Oww dat verklaart het xD Wist niet dat dat zo vroeg begon! Is het bekend hoelang dit duurt?
Is het trouwens wel goed om hem dan uit de kooi te halen terwijl hij niet wil? Want anders komt hij er niet uit.

Ben er trouwens achter gekomen waarom hij geen gierst wilde. Het lag op de grond en hij heeft het daar niet zo op. Hij houd meer van hoogtes

Kleintjes

Puberteit begint met 'n maand of 3 en gaat door tot ze ongeveer 1 jaar zijn (kan wat langer zijn, kan wat korter zijn).

Als hij er niet uit wilt, laat hem lekker zitten. Van de 5 die ik heb is er maar 1 die graag buiten komt spelen ;)

Parkietjes houden inderdaad meer van hoogtes omdat 't prooidieren zijn. Als je dan laag zit kun je makkelijk opgepakt worden door 'n roofdier. Zit je hoog, dan zie je de rovers meestal ;)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Silva

#4
Bedankt voor je antwoorden :) Ik zal dus geduld moeten hebben. Gelukkig heeft hij er ook dagen tussen zitten dat hij wat minder aan het puberen is :') Heb heb gister weer even mogen kriebelen!

Ondertussen kan hij bijna vliegen! Zijn kruipers ziekte lijkt dus minder de overhand te nemen :D Hopelijk kan mijn kleine draak dus uiteindelijk toch gaan vliegen!

Btw: weten jullie nog leuke geluidjes om de grasparkiet te leren? Hij kent er ondertussen al drie, maar ik weet niets leuks meer xD En mijn fluit talent is helaas ook niet zo goed dat ik daarmee iets kan doen xD