Overal aan knabbelen?

Gestart door 0Milou, april 11, 2012, 11:53:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

0Milou

Mijn parkietje zit heel de dag overal aan te bijten en te knabbelen, aan het ijzer waar zijn speeltjes aanhangen, aan de tralies en sinds kort heb ik een standaard van hout laten maken voor buiten de kooi en ook daar knabbelt hij steeds aan. Hij knabbelt trouwens ook af en toe heel zachtjes aan mijn vinger. Is dit normaal gedrag?

esmmar

Het knabbelen is op zich best normaal gedrag. Daarom geef ik altijd verse wilgentakken. Momenteel zijn de paastakken populair ;D . Ook de hardere kernen van andijvie etc wordt gebruikt om te slopen. Een eierdoos is ook een prima te slopen object. Dit knabbelen is goed, want het is een actieve bezigheid. Ook groenvoer ophangen in de kooi met een wasknijper is een leuke knabbelmoment.

0Milou

Bedankt voor de tips! Ik ga zeker groenvoer ophangen met wasknijpers!

Kleintjes

Let er wel op met groenvoer dat 't niet te lang blijft hangen, dat je niet te veel geeft en dat 't wel geschikt is (voor de lijst met geschikte groenten en fruit, zie hier: Klik )
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

esmmar

O ja, dat knabbelen aan je vinger kan je beter niet te veel toelaten. Kan het beginstadium van bijten worden.
Als je merkt dat het wriemelen aan je vinger lijkt op ' even proeven of dit ook te eten is' dat is het prima maar anders kan je beter je vogels even afleiden om te voorkomen dat 'ie een keer echt harder bijt en ontdek dat je dan zo leuk reageert (AU!) :-\

0Milou

Meestal is het als ik hem net trosgierst heb gegeven en er liggen nog wat restjes trosgierst op mijn vingers dan kijkt hij inderdaad of dat mijn vinger ook op te eten is haha. Ik zal het proberen minder toe te laten, bedankt!

Puck88

Lekker knabbelen is echt een bezigheid van de vogels. Plus het helpt bij het slijpen van hun snavel.