Aanschaf tweede parkiet?

Gestart door 0Milou, april 11, 2012, 11:47:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

0Milou

Ik heb nu een maandje ongeveer een parkietje (pino), hij is al handtam en vliegt regelmatig uit zijn kooitje. Nu wil ik graag een vriendje voor hem erbij nemen. Wanneer kan ik dit het beste doen? Als hij nog meer tam is? Want hij komt nog niet uit zichzelf bij me zitten en komt alleen maar als ik trosgierst heb...

esmmar

Eigenlijk bepaal jij zelf wanneer je een tweede parkietje erbij neemt door goed naar jouw huidige parkietje te kijken. Is deze vrolijk, druk bezig, fluitend en heb je veel tijd voor je vogel dan is de haast nog niet zo groot. Maar merk je dat ie snel gaat slapen, zich verveelt, steeds roept naar de merels buiten dan zou ik om mij heen gaan kijken. Neem de tijd om een goede kweker te vinden en een passend parkietje te kopen; passend bij jouw huidige parkiet en bij jouw eigen karakter/omstandigheden. Qua tam maken zou ik nog rustig de tijd nemen en een paar keer per dag blijven oefenen.

0Milou

Hij is erg vrolijk en druk bezig altijd! Dus dat zit nog wel goed. Ik heb momenteel maar 3 dagen school in de week dus ben vaak thuis, maar in september begint mijn stage en heb ik dus alleen 's avonds tijd door de week! Vandaar dat ik voor die tijd wel een parkietje erbij wil hebben zodat hij zich dan niet zal vervelen. Bedankt voor de info!

Wouter

Citaat van: 0Milou op april 11, 2012, 11:59:47
Hij is erg vrolijk en druk bezig altijd! Dus dat zit nog wel goed. Ik heb momenteel maar 3 dagen school in de week dus ben vaak thuis, maar in september begint mijn stage en heb ik dus alleen 's avonds tijd door de week! Vandaar dat ik voor die tijd wel een parkietje erbij wil hebben zodat hij zich dan niet zal vervelen. Bedankt voor de info!
In dat geval zou ik juist wat eerder een tweede parkiet nemen, nu je nog de tijd hebt om een tweede parkiet tam te maken. ;)