Tweede Parkiet

Gestart door bea, oktober 28, 2005, 16:13:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bea

Hoi ik heb een parkiet van ongeveer 6 maanden oud die heel sociaal is en leer gierig .Hij praat van alles na nu lijkt het me leuk om een 2 de parkiet aan te schaffen.Maar er werd me verteld dat ik dan het risico loop dat de eerste minder sociaal word en dat hij dan stopt met praten . Dat houdt me dus tegen aan de andere kant vindt ik het ook weer leuk om twee te hebben .Wie kan mij uit eigen ervaring hier over iets meer vertellen zodat ik een goeie keus kan maken .

Gr Bea

Chantalleke

Hoi Bea,

Onzin dat je eerste parkiet stopt met praten en minder sociaal wordt!!  :D
Wij hebben ook heel lang maar 1 parkietje gehad (ruim 2,5 jaar) en hebben dit jaar toch besloten hem een vriendje te geven (het is een vriendinnetje gebleken :P )
Je moet je wel realiseren dat je parkietje wel zijn aandacht wat zal gaan verdelen tussen jou en zijn nieuwe parkietenvriendje. Maar Sjefke komt nog dagelijks even kroelen, praat nog steeds, maar echt, hij is zo ontzettend opgeleefd sinds Billy er is. Ik wilde dat we eerder de tweede parkiet hadden gehaald!
Ze spelen samen, maar ook wel eens apart van elkaar met ons. Ik zeg doen dus!

Groetjes,
Chantal

Sonja

Hoi Bea,

Het is (zoals Chantal al schreef) absoluut niet waar, dat je eerste parkietje minder sociaal zal worden, en/of minder zal gaan praten, als je hem een soortgenootje geeft.
Wij hebben onze Joepie twee jaar alleen gehad, voordat er een soortgenootje bij kwam.
Joepie is eigenlijk helemaal niet veranderd naar ons toe. Natuurlijk wil hij ook met zijn vriendinnetje Pucky spelen op zijn tijd, maar voor de rest is hij eigenlijk precies dezelfde gebleven: hij is net zo tam, wil nog even graag kroelen, en praat nog evenveel! :)  Sterker nog: Pucky is ook gaan praten, zij imiteert zowel mij, als Joepie. Vaak zitten ze samen gezellig de laatste roddels te vertellen, in de mensentaal, op hun speeltuin. :P
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden, dat ze allebei soms een beetje jaloers konden doen, vooral in het begin. Dat heb ik opgelost, door ze, elk afzonderlijk, ook eens de volle aandacht te geven. Sindsdien is het nagenoeg over. Een beetje kibbelen onderling af en toe blijf je houden, maar dat is niet erg, het hoort er zelfs een beetje bij. ;)
De keus is natuurlijk aan jou, maar je parkietje zal je dankbaar zijn, als je hem een soortgenootje gunt! Het zal een verrijking in zijn leventje zijn, en je hoeft niet bang te zijn, dat hij jou daardoor niet meer zal zien staan, hoor. Integendeel, de kans is groter, dat de nieuwe parkiet je huidige parkiet zal imiteren. :)

Succes met je keuze, en laat je nog weten wat je besloten hebt?

Groetjes, Sonja.

ParkietenMenneke

Ik heb ook wel eens van mensen gehoord dat   twee parkieten samen niet altijd voor de beste resultaten zorgt. Hun aandacht ligt dan bij hun vriendje en niet bij jouw. Maar als dat niet helemaal waar is, zal ik toch eens mijn moeder overhalen, want zij geloofde heilig daarin. :angry2:  :D

bea

CiteerHoi ik heb een parkiet van ongeveer 6 maanden oud die heel sociaal is en leer gierig .Hij praat van alles na nu lijkt het me leuk om een 2 de parkiet aan te schaffen.Maar er werd me verteld dat ik dan het risico loop dat de eerste minder sociaal word en dat hij dan stopt met praten . Dat houdt me dus tegen aan de andere kant vindt ik het ook weer leuk om twee te hebben .Wie kan mij uit eigen ervaring hier over iets meer vertellen zodat ik een goeie keus kan maken .

Gr Bea
[snapback]15810[/snapback]

Dan heb ik nog een brandende vraag als ik er een parkietje bij neem kan die dan gelijk bij de ander in of moet ik ze eerst appart zetten (De parkiet  die op het oog heb is volgende week 8 weken oud)
Mijn huidige parkiet heeft altijd als we thuis zijn de vrijheid dus met andere woorden de kooi staat altijd open .

Chantalleke

Hi Bea,

Het beste is toch om de eerste twee weken je nieuwe parkietje een eigen kooitje te geven. Zo kan je nieuwe vriendje even op zijn gemak wennen. Je mag de twee kooien wel naast elkaar zetten zodat die twee elkaar al wel kunnen leren kennen.  Wij lieten ze na 1 weekje ook al samen vliegen, maar dat hangt ook een beetje van je parkietje af natuurlijk (hoe snel hij handtam is)

Heel veel plezier in ieder geval
Chantal

bea

Ik denk dat ik het maar doe  heb nog een kooitje staan waar dr nieuwe ling voor twee weken in kan wonen. Er moet dan allleen met speeltjes en belletjes gedeeld worden. Maar dat zal geen probleem zijn denk ik bedankt voor alle goeie raad .


Bea

bea

CiteerIk denk dat ik het maar doe  heb nog een kooitje staan waar dr nieuwe ling voor twee weken in kan wonen. Er moet dan allleen met speeltjes en belletjes gedeeld worden. Maar dat zal geen probleem zijn denk ik bedankt voor alle goeie raad .
Bea
[snapback]15901[/snapback]

Het nieuwe parkietje is er  nu drie dagen hij zit wel appart maar tot nu toe gaat het goed .Ze vliegen al wel met zijn tweetjes door de kamer en de nieuweling biets bij coco en die voert hem ook nog .Echt een schitterend gezicht maar dat zal eerdaags wel gebeurt zijn. Ik denk dat het wel maatjes worden en tot nu toe praat coco nog steeds zowel tegen zijn nieuwe levensgezel als tegen ons en komen doet ie ook nog steeds .

Gr Bea

Chantalleke

Hé wat fijn joh dat het gelijk al zo goed klikt tussen de vogeltjes! :D
Billy is inmiddels al bijna 5 maandjes oud en wordt af en toe nog steeds stiekempjes door Sjefke gevoerd  ;)

Je parkietjs zullen jou ook altijd op blijven zoeken hoor. Bij ons zijn ze sinds ze met zijn tweetjes zijn wel zo ontzettend aanhankelijk dat we soms echt moeten zeggen 'Ga nu maar even samen spelen' hahaha

Veel plezier met je twee vriendjes!
Chantal

Sonja

Hoi Bea,

Geweldig, dat het zo goed gaat tussen je 2 parkietjes! :)
Coco zal net zo vaak bij jullie komen zitten en kletsen als voorheen, en als het goed is, heb je straks waarschijnlijk 2 gezellige vogeltjes die bij je komen zitten! :D

Veel plezier met je parkietjes!

Groetjes, Sonja.