Vraag over de aanschaf van parkieten

Gestart door esmee1501, april 10, 2012, 06:24:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

esmee1501

Hallo,
Ik stel mij even snel voor:
Ik ben Esmee ik heb thuis 2 hamsters en 15 tropische vissen en 9 baby tropische vissen.

Oke ik mag binnen kort (een) Parkiet(en),
Ik zit nog op school en mijn ouders zijn gescheiden (1 min. fietsen).
Ik ben dus soms niet thuis waar de parkiet(en) komen.
Moet ik er een of 2 kopen en als ik er 2 moet kopen 2 mannetjes 2 vrouwtjes of 1 manetje en 1 vrouwtje.
En ik woon in groningen en weten julie daar een goede kweker.
Vriendelijke groet,
Esmee

esmmar

Hoi Esmee,
als je vaak niet thuis bent is het zeker beter om twee parkieten te nemen. Wat veel mensen ook doen is eerst 1 parkiet nemen, dan zou ik de eerste weken zoveel mogelijk in dat huis zijn (sorry ouders) en de tips van de Parkietfreak site en YouTube (parkiet tam) filmpje uitproberen. Vervolgens een tweede erbij nemen en deze zal snel van je tamme parkiet leren. Bedenk wel dat het tam maken een kwestie van maanden geduld hebben is en dat sommigen er jaren over doen om de tricks te leren die je op YouTube etc ziet.

Er zijn nu veel kwekers die jonge vogels hebben. Vraag altijd of ze al zelfstandig kunnen eten. Dit leren ze van hun ouders, maar ze leren vooral ook parkiet zijn van hun ouders en dan worden het sociale vogeltjes die goed met andere vogels en met jou kunnen opschieten.

Kan je even niet helpen met een kweker in Groningen, anderen? ???

Wouter

Hoi Esmee,
Welkom op het forum!

Ik ben van mening dat je beter meteen twee parkieten kunt nemen, zeker als je vaak weg bent. Parkieten kunnen heel veel steun aan elkaar hebben. Dat twee parkieten moeilijk tam te maken zijn is een fabeltje. In tegendeel: De parkietjes zullen zelfs steun hebben aan elkaar bij het tam maken! (Want als er een schaap over de dam is...)
Twee vrouwtjes gaat over het algemeen niet lang goed. Twee mannetjes gaat meestal wel goed. Ook een mannetje en een vrouwtje samen kan prima.

esmee1501

Bedankt dat julie zo snel reageren echt heel aardig!!!!
Maar nu ik alle informatie weet, moet ik ook nog weten waar ik ze moet kopen.....
veder heb ik laatst van een vriendin een lange stok van bamboe gekregen voor in de kooi als zitplaats, is bamboe giftig?????
Veder is een kooi van 76x45,5x46 toch wel groot genoeg voor 2 parkieten???
Alvast bedankt

Wouter

Citaat van: esmee1501 op april 10, 2012, 16:41:33
Bedankt dat julie zo snel reageren echt heel aardig!!!!
Maar nu ik alle informatie weet, moet ik ook nog weten waar ik ze moet kopen.....
veder heb ik laatst van een vriendin een lange stok van bamboe gekregen voor in de kooi als zitplaats, is bamboe giftig?????
Veder is een kooi van 76x45,5x46 toch wel groot genoeg voor 2 parkieten???
Alvast bedankt

76×45,5×45 (l×b×h) is prima!
Bamboe is niet giftig, dat kun je gewoon gebruiken. Was het wel even met heet water, om eventuele bacteriën te doden.
Een kweker in Groningen weet ik helaas niet. (Die weet ik in mijn eigen omgeving nog niet eens te vinden.)

esmee1501

weet iemand anders een kweker???????
Of een dierenwinkel waar ze parkieten verkopen die dan nog jong zijn????
Alvast bedankt!!!

daniel :D

Hier is de site van een kweker: http://regenbooggrasparkiet.mysites.nl/
En anders kan je altijd bij google zoeken (daar heb ik dit ook gevonden ;) )

esmee1501

#7
Super, bedankt! :)

Msn-taal is niet toegelaten op dit forum. Groetjes, Sara

esmmar

Als je de kooi inricht neem dan takken van verschillende dikten. De bamboetak heeft dat, druiventak of fruitbomenhout ook. Dit is goed gym voor de tenen/voeten van de vogels.

esmee1501

#9
oké, ik heb gewone zitstangen uit de winkel en bamboe. :)
Bedankt ;)

esmmar

Houten zitstokken of van die plastic buizen? Die laatste zijn eigenlijk altijd te dun, dan moeten ze met gekromde poten zitten en slijten de nagels onvoldoende

esmee1501

#11
Houten zitstokken met aan het einde wit plastic om ze kunnen op te hangen :)
Dat is toch wel goed???

Bedankt voor de tip trouwens!!!!
:)

Wouter

Citaat van: esmee1501 op april 11, 2012, 16:15:26
Houten zitstokken met aan het einde wit plastic om ze kunnen op te hangen :)
Dat is toch wel goed???

Bedankt voor de tip trouwens!!!!
:)
Jahoor, prima!

daniel :D

wilgenbomen zijn ook heel goed ;) (daar heb ik een hele parkietenboom van :) ) Ik heb ze ook in de kooi zitten :D Je kan er ook een paar schuin doen, is in de natuur ook, en bij mij vinden ze het niet erg ;D

esmee1501