Broeden

Gestart door EnesY, april 08, 2012, 17:05:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

EnesY

Ik zou gewoon een nestje willen hebben, maar ik heb nog niets. Nu ben ik al ongeveer 2 weken verder en ze hebben nog niets gedaan, maar ze gaat wel in het nestkast; soms lang soms kort en soms als ze bang is. Krijgt 't juiste eten en genoeg licht en warmte, maar moet ik nog steeds wachten of het nestkast eruit halen?

(Eigen topic gemaakt en leestekens geplaatst, dat is geen overbodige luxe.)

esmmar

Geef je gekiemd zaad? Bij mijn vorige vogels waar ik mee gebroed heb, gaf ik gekiemd zaad (dat net is gekiemd,dus je ziet een sprietje van 1 of max 2 mm)
Lange dagen licht heb je al gegeven, dus dat zal het niet zijn. Ik geef het in een apart bakje, dat ik meestal in mijn hand houd of zoals op de foto boven op de kooi zet. Dan kan ik namelijk goed zien of ze het voldoende eten. Let op altijd vers gekiemd zaad gebruiken (goed en vaak spoelen) zodat er geen schimmel in komt

EnesY

#2
Ze eten voldoende en ik gebruik gekiemd zaad, dat meng ik met eivoer. Maar ik denk dat dat er niet mee te maken heeft, want ik had van begin verteld dat ze nog niet in de broedstemming is; haar neusdop is niet VOLLEDIG bruin, alleen de onderkant. Kan dit misschien een rol spelen ??   (bedankt voor je reacties!!)

jelle

Is het wel een echt paartje?
En ook als het een paartje is hoeft het nog niet een goed kweekstel te zijn!
Het kan ook dat ze meer tijd nodig hebben, 2 weken is niet lang, het kan gewoon langer duren als je eigenlijk wil.

esmmar

Een hogere temperatuur in de broedruimte. Eventueel de kooi goed in een hoek plaatsen (kwekers gebruiken vaak broedkooien, die alleen aan de voorzijde open zijn). En veel geduld hebben, het voorjaar is nog maar net begonnen 8)