Nieuw vogeltje heeft afhangende vleugel

Gestart door Peruche, april 13, 2012, 20:24:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peruche

Hey iedereen,

Ik heb vandaag een nieuw parkietje gekocht als gezelschap van onze andere parkiet.
Bij de dierenwinkel was er niets aan te zien maar toen we ze thuis in de kooi zette viel ons op dat één vleugeltje een beetje raar hangt.
fladderen doet hij wel maar valt wel steeds naar beneden.

heeft hij misschien iets gebroken? hij is actief, eet en zoekt contact met onze andere parkiet...

kan iemand me hiermee helpen? bedankt alvast!




esmee1501

Het is op de foto niet zo duidelijk te zien....
Het lijkt er op dat er maar een veer niet zo goed zit.
Kun je een betere foto hier neerzetten op het forum???
Dan kunnen wij er meer van zeggen.

Peruche

voilla hier is de betere foto :)
de vleugel staat permanent zo...

greetz

Sara

#3
Eerlijk gezegd zie ik op de foto niets verkeerd aan de vleugel. Volgens dat ik zie houdt het parkietje de vleugel gewoon tegen zijn lijfje...
Ik zie wel dat er een vleugelpen (dus een veer) een beetje verkeerd zit, maar dat is niets ergs.
Edit: ik zie dat de vleugel wel wat naar boven lijkt te wijzen. Maar ik kan niet goed afleiden of dat nu de veren zijn die zo staan of of de vleugel verdraaid is. Trilt de vleugel ook? Als het de vleugel is die zo naar boven zit, zou het wel eens kunnen dat er iets niet juist zit (gebroken of uit de kom?) en kan je best naar de dierenarts gaan.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

lovesbudgies

De eerste foto kan ik niet zien, maar op de andere foto's zie je inderdaad dat de vleugel in een vreemde stand staat, wat omhoog.
Dit moet je even laten onderzoeken door een (vogel)dierenarts. Het kan zijn dat er wat mis is met de vleugel (gebroken?), het kan ook zijn dat het vogeltje gewoon zo geboren is, afwijkende vleugelstanden komen af en toe voor. Soms kunnen de vogeltjes hiermee niet vliegen, maar zolang ze geen pijn leiden wel een normaal leven leiden.