Eikrachtvoer met honing en suiker is dat gezond?

Gestart door esmmar, april 03, 2012, 15:18:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

esmmar

Toch even met jullie delen. Bij de aanschaf van de spullen voor onze parkieten kocht ik op de markt een klein bakje eikrachtvoer. Merkloos natuurlijk  ???. En omdat ik vond dat hele jonge parkieten, ze waren nog maar 8 weken, ook eikrachtvoer moeten eten bood ik het iedere dag een paar uur aan. De eerste keer met geraspte appel, later met warm water. Kletsnat, bijna droog. Van alles geprobeerd. Nooit langer dan een paar uur. Op de bodem van de kooi, bovenop de kooi. Vanuit mijn hand als ze op een stokje zaten. Never eten.  :'(
Nu had ik allang ook een pak Bogena kracht- en opfokvoer staan, maar ja het bakje van de markt was nog niet leeg.... Vandaag besloot ik die troep weg te gooien nadat ik alweer een poging had gewaagd met het voer van de markt. Binnen 10 minuten bied ik nu het merkvoer aan. Het is meer beschuitkleurig dan knalgeel zoals het voer van de markt en er zitten ook zaden in.En nu eten de deugnieten het wel  ;D

Wel heb ik nog even een vraag, er staat bij de ingredienten dat er ook honing en suiker in zit.
Is dat niet te heftig? Ik ben nog niet bang voor vetzucht daar mijn parkieten nog erg jong zijn, maar wellicht toch nog naar een ander merk overstappen?

Dianaaa

Suiker en teveel zoetigheid zoals honing zijn niet goed voor parkietjes. Druivensuiker word soms aangeraden voor een verzwakt parkietje.
Snoepstokken worden ook afgeraden wegens de vele suikers. Cede eivoer staat bekend als 1 van de beste merken. Hopelijk heb je hier wat aan.

Sara

Voor zelfstandige, gezonde parkietjes, is er geen enkele reden om kracht- en opfokvoer te geven.
Je moet gewoon eivoer kopen in de dierenwinkel, die andere dingen zou ik weggooien of wegzetten tot je het ooit nodig hebt (bijvoorbeeld als je parkietjes ziek zijn). Zoals mijn voorganger gezegd heeft, is Cede het beste merk eivoer. Dit vind je gewoon in de dierenwinkel.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Sonja

Teveel eivoer is overigens niet zo goed voor de niertjes van je parkietjes.

Groetjes
Sonja