Mannetje of popje?

Gestart door kleinechar, april 02, 2012, 12:21:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kleinechar

Ik zit nog in dubio. Elke dag kijk ik naar Cosmo, maar ik word er niet veel wijzer van. Zelf denk ik dat hij (haha) een mannetje is, maar soms lijkt het dat ik wat wit zie rond z'n neusgaten en dan twijfel ik weer..
Kunnen jullie mij helpen?

[verwijderd door de beheerder]

Wouter

Dit is een lastige foto om het te beoordelen. Maak een foto zonder flits, bij daglicht. Dan is het beter te zien.

kleinechar

De foto's zijn met redelijk wat daglicht gemaakt. Ik zal proberen om een betere te maken.

Lilloontje

Ik denk dat dit een popje is..maar misschien inderdaad een duidelijkere foto zou wel handig zijn..;)

kleinechar

Meer daglicht bij de foto's kan ik helaas niet krijgen. Ook vindt Cosmo het niet leuk om stil te zitten voor de camera, haha.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik wil namelijk graag een vriendje of vriendinnetje halen. Ik wil alleen eerst weten wat het geslacht van dit schatje is :).


[verwijderd door de beheerder]

Sara

Ik ga eerder voor een popje, maar ik ben echt niet zeker. Toch lijkt voor mij de neusdop te licht om te zeggen dat het een mannetje is (tenzij het zo licht lijkt door de foto).
In ieder geval hoef je het geslagt niet zeker te weten om een vriendje of vriendinnetje te halen. Als je een mannetje haalt is er sowieso geen probleem, of je huidig parkietje nu een popje of een mannetje is. Als je een popje haalt hoeft het ook niet persé een probleem te zijn als jouw parkietje een popje is, dat hangt van parkietje tot parkietje af.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Dirk92

Ik zeg mannetje ik vind het te paars om een vrouwtje te zijn
Kleine Gijsje en Jip

esmmar

Je ziet de rui al goed. Dan zou je bij een popje toch meer wit verwachten rond de neusgaatjes. De neus lijkt mij ook paars, maar deze is niet gemakkelijk. Gok toch op een mannetje  :-\

Wouter

Ik ga toch ook voor een mannetje.

kleinechar

Hier zijn de meningen dus redelijk verdeeld. Wanneer verkleurt de neusdop meer?

Lilloontje

Hoe oud is Cosmo nu eigenlijk?

Wouter

Citaat van: Lilloontje op april 03, 2012, 16:53:44
Hoe oud is Cosmo nu eigenlijk?
Ik denk zo'n 3/4 maanden, aangezien hij momenteel in zijn jeugdrui zit.

Citaat van: kleinechar op april 03, 2012, 16:48:54
Hier zijn de meningen dus redelijk verdeeld. Wanneer verkleurt de neusdop meer?
Als het een vrouwtje is, zou het 8 maanden tot 1,5 jaar kunnen duren voordat de neusdop naar bruin kleurt. Als het een mannetje is, zou hij steeds meer diepblauw moeten worden.

kleinechar

Je hebt de vraag goed beantwoord Wouter. En geldt dat tijdsbestek voor het verkleuren van de neusdop ook voor mannetjes?

Wouter

Citaat van: kleinechar op april 03, 2012, 17:25:04
Je hebt de vraag goed beantwoord Wouter. En geldt dat tijdsbestek voor het verkleuren van de neusdop ook voor mannetjes?

Naar mijn ervaring zijn mannetjes daar vaak sneller in.

kleinechar

Hebben meer mensen een idee? Krijg het gevoel dat de meningen nog redelijk verdeeld zijn.
Ik heb nog wat extra foto's gemaakt, misschien is de neusdop nu al wat veranderd.

Wouter

Ik ga nog altijd voor een man. ;)

*wendy*

Ik sluit mij aan bij Wouter!

Matijn

Naar aanleiding van het nieuwe bewijsmateriaal denk ik ook dat dit een mannetje is. Mooi beestje :).

Snappie


mks66

Ik denk een popje

Mvg, mikail

kleinechar


mks66

#21
Want zover ik het kan zien is het beige met lichtpaars met ringen rond om de neusgaten. Ik had het de zelfde geval en bleek toch een popje te zijn.

dus ik DENK een popje ;)

Ps: sorry voor late bericht:)

mvg, mikail

lovesbudgies

Ik ga voor een mannetje, door de kleurslag (van de veertjes) verkleurt de dop wat later en blijft hij paarser.

kleinechar

Misschien is het leuk dat ik nu wat recentere foto's plaats van Cosmo. Hij is nu bijna uit zijn jeugdrui en ik heb het idee dat zijn neusdop een vaste kleur heeft gekregen.
Wie zei dat het een mannetje is, heeft dus gelijk (als het goed is?)