Staartwippen of niet?

Gestart door kleinechar, maart 29, 2012, 09:32:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kleinechar

Hoi iedereen.
ik heb voor het eerst een parkietje en ik maak me een beetje zorgen.
Gisteravond heeft Cosmo veel van z'n zaadjes uitgebraakt. Ik had dit nog nooit gezien dus ik schrok natuurlijk erg. Er zat geen slijm om de zaadjes, dus ik maakte me verder niet te veel zorgen.
Nu lijkt het erop dat hij aan het staartwippen is. Hij is ook wat rustiger dan normaal. Ik heb op internet naar filmpjes zitten zoeken van staartwippen, maar die zijn er niet.
Ik heb een filmpje gemaakt van Cosmo en ik wil graag jullie mening horen. Op het filmpje heeft hij mij wel door, maar het wippen veranderd daardoor niet. Excuus voor het bewegende filmpje.

View My Video

EvadNL

Dit is volgens mij gewoon de ademhaling van het parkietje waardoor zijn staartje een beetje heen en weer gaat. Mijn parkietjes doen dit ook. Mocht ik het fout hebben dan mag iemand mij corrigeren  :P.

Dirk92

Naar mijn mening is er ook niks aan de hand.
Hoelang heb je je parkietje nu? ik denk dat hij nog steeds moet wennen aan zijn nieuwe omgeving, meestal als een parkietje bol gaat zitten dan is er iets aan de hand of zijn veren laat hangen maar das bij jou nie het geval.
Kleine Gijsje en Jip

kleinechar

Normaal gesproken is het wel minder, vandaar dat ik wat ongerust ben. Ik heb hem nu 1,5 week.

esmmar

als je vogel het zwaar heeft is het staartwippen sneller dat dit filmpje nu laat zien. Natuurlijk kan het zijn dat je parkiet zich ' zo gezond mogelijk' voordoet als jij dit in de buurt ben. Als je parkiet niet boller zit en sneller staart wipt als jij wat verder weg bent, dan lijkt mij dit best normaal. Is er voldoende afleiding in huis, vrolijke geluidjes etc? Parkieten zijn erg sociale dieren, mogelijk mist ie soortgenoten.

Moppers

Nee, dit is geen staartwippen. Bij staartwippen moet je denken aan veel heviger dan dit, dan staart gaat dan veel verder op en neer. Met snelheid heeft het niet zozeer te maken, wel met amplitude. Dit parkietje zit ook niet bol. Hij zit mooi rechtop en zit lekker om zich heen te kijken.

Het kan zijn dat er gisteren een zaadje dwars zat en dat hij daarom zaadjes heeft opgegeven. Wellicht lijken dingen nu veel erger te zijn omdat je bezorgd bent, wat heel logisch is. Maar ik zie niets op dit filmpje waar ik me zorgen over zou maken.

kleinechar

Super, bedankt! Het gaat ondertussen ook weer een stuk beter met hem ;)