duurde het bij jullie ook zo lang ?

Gestart door Snappie, maart 14, 2012, 13:52:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snappie

Zomaar een vraagje hoor.

Wij hebben onze parkieten nu twee maanden ongeveer. En één daarvan komt op mijn hand zitten als ik trosgierst vast heb.
Maar zodra ik zonder trosgierst kom moet ze niks van me hebben...lijkt ze bang.
En die andere durft zelfs met trosgierst niet.
Duurt die overstap van met naar zonder trosgierst altijd zo lang ?  :)

EvadNL

Zelfde hier, echter komen ze hier met z'n tweën op m'n hand. Eentje zonder aarzeling (Pino) en de ander met heel veel geduld. Zodra de trosgierst op is springen ze er weer af. Zonder trosgierst zijn ze niet echt geintresseerd lijkt het.

daniel :D

Mijn eerste parkiet (de blauwe) was heeeel snel tam, binnen 3 weken, de andere is nog steeds niet helemaal tamd :( Maar dat komt nog wel ;D ;D

jaapie en wappie

Dat is bij mij ook het geval. Ik heb ze nu een maand. Als ik met trosgierst kom, twijfelen ze eerst even maar komen dan wel naar mijn hand toe. Echter erop zitten doen ze nog niet. Dat vind ik wel jammer. Als ik alleen met mijn hand in de kooi kom, vliegen ze ook weg. Ik denk ook dat je er een beetje geduld mee moet hebben. En ook heel rustig aan beginnen met je hand in de kooi. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat ze je hand niet lang meer als "eng" beschouwen.

kleinechar

Ik heb het zelfde probleem. Mijn parkietje is nu zo ver dat hij zonder aarzelen op mijn hand gaat zitten wanneer hij ziet dat er ook trosgierst op ligt.
Wanneer ik zonder de trosgierst mijn hand in de kooi heb, kijkt hij erg bang en loopt er voor weg.
Ik weet nu niet wat ik als volgende stap kan doen, aangezien hij alleen iets doet wanneer hij trosgierst ziet. Heeft iemand tips??

esmmar

Hier gaat het gelukkig beter. ik denk dat het komt omdat de kweker iedere dag de vogels vanaf het uitvliegen in de hand heeft genomen. Zelfs bij mijn zoontje van 6 stappen ze nu op de hand, ook zonder gierst. Om vervolgens weer een zaadje verderop op de grond te zien liggen en weg te vliegen. Maar wij zijn zover al na ruim een week, volgens mij gaat het hier goed komen. Het helpt wel als ze net 'honger' hebben. Dus tegen het einde van de middag. Want trosgierst krijgen ze hier pas 's avonds (1 cm per pk)