Niet Eten Op De Grond..

Gestart door ParkietenMenneke, oktober 27, 2005, 22:58:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietenMenneke

Hallo,
het leek zo goed te gaan, maar nu gaat er iets niet helemaal lekker. Pyrrhus eet namelijk wel als ik zijn etensbakje op zijn favo-stokje zet, maar als ik hem dan na een middag weer aan de gleuf zet op de grond, eet hij er niet meer uit.
wat kan ik doen om die eigenwijze :D  vogel gwoon te laten eten?
Maarten

Carla

Bij mij blijven de eetbakjes hoog in de kooi hangen naast de favoriete stokjes. Mijn parkietjes komen niet zo vaak op de bodum van hun kooi

Danielle

Ik zou en een bakje bij zijn favoriete stokje hangen, zodat er in ieder geval genoeg gegeten word. En bij de plek waar het normaal moet hangen, kun je elke keer wat lekkers neerleggen (bv. trosgierst). En dan geduldig afwachten.

ParkietenMenneke

k, ik zal eens kijken, maar ik betwijfel of het lukt, want hij vindt trosgierst niet lekker, en aan zijn honing-snack besteed ie ook geen tijd :P

jp785

#4
Citeerk, ik zal eens kijken, maar ik betwijfel of het lukt, want hij vindt trosgierst niet lekker, en aan zijn honing-snack besteed ie ook geen tijd :P
[snapback]15778[/snapback]

ons Suske vond trosgierst in het begin ook niks
ik denk omdat hij het niet kende, ik heb dan een pluk trosgierst dicht bij zen zitstok gehangen, zo dat hij het leerde kennen, parkieten bijten overal wel graag in :)
nu na de kennismakng is hij er gek van
dan kun je het misschien op de plaats hangen daar waar het voederbakje zou moeten komen
ik hoop dat dit helpt voor je

ParkietenMenneke

hmm, hij heeft het ontdekt :D Dat ding was in een kwartier kaal :P
Maar hij eet nu ook uit zijn gewone voederbakje op de grond..dus alles is opgelost :excl:  :D