advies over de kooi

Gestart door smurfje4ever, maart 13, 2012, 18:56:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

smurfje4ever

hallo ik heb een vraagje over de kooi van mijn parkiet wat zijn minimale afmetingen voor een kooi, ik heb momenteel nog een parkietje
ben er wel over aan het denken om een tweede in de toekomst erbij tenemen als ik verhuisd ben. Maar voor nu heb ik alleen bobby en ik wil even checken of de kooi die ze me in de winkel geadviseerd hebben niet te klein is.

grtjs wendy en bobby

inge

Hoi een kooi kan nooit te groot zijn wel te klein.

Je moet er wel op letten dat de tralieafstand niet meer dan 12mm is anders kunnen ze proberen er doorheen te kruipen en heb je kans dat ze vast komen te zitten!!

Ook dat de tralies horizontaal is want grasparkieten klimmen graag .
Wat zijn de afmetingen die ze je in de winkel geadviseerd hebben als ik vragen mag?

smurfje4ever

hoi

tuurlijk mag je dat vragen ik heb een kooi van 40 bij 30 bij 40 meegekregen hun zeiden dat dat een parkietenkooi was, maar loop nu al paar dagen te dubben of ie niet te klein is moet wel zeggen dat hij er veel in beweegt en op en neer hupt van de stokjes en zo. Maar ja weet verder ook niet in de winkel zeiden ze dat deze goed was.

grtjs wendy en bobby

inge

Ja erg groot is die inderdaad niet ,de hoogte v/d kooi is niet zo belangrijk.

Het is meer de lengte v/d kooi die telt omdat als ze willen vliegen ze dat horizontaal doen en niet omhoog ;)

Dus van hoogte is hij goed hoor.
Weet niet of je parkietje dagelijks uit de kooi mag ? dan is een kleinere kooi ook minder erg als ze hem maar gebruiken om in te slapen!

Om je misschien wat te helpen kan je eens kijken op zooplus.nl bij grasparkietenkooien daar staan ook afmetingen bij alleen de hoogte hoeft niet perse hoog te zijn liever een langere en bredere kooi.

Hopelijk heb je hier wat aan,groetjes :)

Zou er toch geen 2 grasparkietjes tesamen in laten wonen ;)

smurfje4ever

hoi

ik ben nu bezig met hem tam te krijgen en dan is de bedoeling dat hij veel uit de kooi kan heb ik mijn mijn konijntje ook die loopt 24 uur los die gaat alleen in de kooi voor zijn dagelijkse behoeftes (plassen en poepen) en voor eten en drinken en als bobby tam is is de bedoeling dat hij/ zij als ik thuis ben veel uit de kooi is. En tweede wil ik er pas bij nemen als ik een ander huis gevonden heb wil nameljk  verhuizen, en dan heb ik meer plaats voor een grotere kooi en dan wil ik ook een tweede parkiet

grtjs wendy en bobby

daniel :D

Meestal word aangehouden (voor 2 parkieten) 70x60x50 maar als ze er lang uitmogen is 60x40x60 ook goed

inge

#6
Volgens mij is dat dan geen probleem ;)heel veel plezier met het tam maken geniet van je gevleugeld vriendje

Helemaal iets anders wilde wel eventjes reageren omdat je ook een konijntje hebt,let er wel mee op als  bobby losvliegt er zijn namelijk al ongelukken mee gebeurd ook met mensen van hier op het forum .

Zoals toen een vogeltje lande op de kooi van het konijntje het vogeltje mist nu een pootje konijntje had er in gebeten en moest geamputeerd worden.
en een ander vogeltje is er niet meer door het konijntje,ook al gaat het meestal goed het kan ineens helemaal mis gaan en wil je dit  verdriet toch besparen!!

Groetjes, hier nog de link van het vogeltje en konijntje http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,4327.msg23792.html#msg23792