even buiten ?

Gestart door Snappie, maart 09, 2012, 12:59:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snappie

Hallo,

Ik heb een vraagje:

Ik moet een gedeelte van mijn houten vloer in de was zetten en ben bang dat dat spul niet zo geschikt is voor mijn parkieten.
Misschien valt het mee hoor, maar ik neem liever geen risico's.
Nu kan ik twee dingen doen: óf ik zet ze in de keuken, maar die is niet geheel afgesloten......óf ik zet ze even buiten met dit lekkere weer. Maar Belle verliest best veel donsveren, ik denk dat dat komt omdat we ze binnen houden. (Of is dit normaal ?) Dus mogen ze nu wel naar buiten ? Of hebben ze het dan veel te koud ?

;D

Kleintjes

Dat je parkietjes donsveren verliezen is normaal, dat noemen ze de rui ;). Hier zijn er 3 van de 5 in de rui (de andere 2 zullen snel volgen, dus dat wordt 'n veren-zee).

't Is nu nog te koud om ze buiten te zetten, aangezien ze binnen gewend zijn waar 't beduidend warmer is dan buiten.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Snappie

Ok, hartstikke bedankt !
Kan die waslucht kwaad dan ?

Loeky

Hallo,

In de keuken zou ik ze niet zetten met die waslucht. Badkamer of slaapkamer zou ik doen
met de verwarming iets aan. Die waslucht lijkt mij niet goed voor de parkietjes.

Succes,

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Snappie

pfoe, moet ik toch even kijken hoe, want mijn kooi kan niet naar boven, veel te groot.....
En ik ben bang dat het in de gang weer tocht....
En hoelang moeten ze uit die lucht blijven ? Want die lucht blijft wel een dag of twee hangen...
Ik ga eens even bedenken wat te doen vanavond !

EvadNL

Mischien kan je handoeken voor de kieren leggen bij de deur tegen de tocht? :)

Snappie

Dat is zo-ie-zo al een goed idee  :D

inge

En voor vanavond een grote badhanddoek over de kooi tegen de tocht.

Is toch al avond en donker ;)

Snappie

ik heb besloten de halve vloer maar kaal te laten, ik durf het niet.
Dan doe ik ze wel naar buiten als het weer het toelaat...

Audrey

En kunnen ze niet twee daagjes bij buren logeren? Of is dat geen optie?
Ik denk  ook nog aan familie/vrienden... of misschien woont er wel iemand van het forum op twee straten afstand of zo die je diertjes even wil opvangen.

Want sowieso is buiten zetten geen zo'n goed idee als je er niet bij blijft, ivm katten en zo.

Snappie

Oh maar het is geen drama hoor, liever de vloer kaal dan al die moeite, al zijn het wel goede ideeen !
Mijn buren zullen het graag doen, maar dan hebben die beestjes weer stress....en ze hebben een hond daar....nee, liever niet.
En onze kooi kan niet naar boven of in een auto, moet ik nog even iets op verzinnen met vakantie.. ;)
Buiten zouden ze onder toezicht zijn, het stuk vloer is bij het raam en daar zou ik ze neerzetten. Mijn gezin kan ook mee opletten, dus dat komt wel goed.

Maar leuk dat jullie meedenken ! Dank je

Ik hoop ook dat de vakantie-opvang overal over nadenkt.  8)