aangeboden geel-groen parkietje, mannetje omgeving zoetermeer

Gestart door sjakie, maart 05, 2012, 19:58:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjakie

Hallo allemaal,
Ik heb enige tijd geleden via marktplaats een groen-geel mannetjes parkiet gekocht van ongeveer 7 maanden (maar ik denk dat hij iets ouder is). Ik heb thuis al een blauw mannetje, Sjakie van ongeveer 7 maanden, waar ik veel aandacht aan geef, maar erg voorzichtig/bangig is. Hij eet wel uit mijn hand en in zijn kooi kwam hij wel gelijk naar mij toe, maar op mijn hand te stappen durft hij niet). Ik wilde voor hem graag een tam parkieten vriendje die hem misschien over een drempel heen kon helpen om wat meer lef te krijgen.
Nu heb ik via marktplaats een groen-geel mannetje gekocht waarbij stond dat hij superrrrrrrrr tam zou zijn. Het moment dat ik bij dit mannetje ging kijken werd hij uit zijn kooi gegrist en even later toen hij in de kamer daar rondvloog werd uit zo uit de lucht gegrepen. Hier schrok ik zo van dat ik zonder twijfel het vogeltje gelijk heb meegenomen, maar het vogeltje is niet echt tam en voelt zich een beetje hetzelfde als mijn Sjakie (alhoewel ik wel denk dat mijn Sjakie een veel beter huis heeft). Het vervelende is dat mijn Sjakie zich nu nog meer terug trekt en nu helemaal niet meer naar mij toe wil komen. Dit is niet wat ik wil. Ik zou graag een ander beter plekje willen vinden voor het geel-groene parkietje en misschien wil iemand wel ruilen voor een tam parkietje?

[verwijderd door de beheerder]


Wouter