site van parkieten-freak

Gestart door TenT, maart 04, 2012, 18:40:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TenT

Ik weet niet wie de site van parkieten-freak beheerd maar ik heb er toch wel een probleem mee. http://www.parkietenfreak.nl/a-grasparkiet.php Op het forum wordt er altijd gezegd dat je 2 parkieten moet nemen. En dat 2 vrouwtjes geen goed idee is. Ik ben het hier 200% mee eens maar dan moet je dit ook zo op de site zetten.
Ik hoop dat hier de nodige aanpassingen worden gedaan.

Kleintjes

#1
Dat staat er ook duidelijk in vermeld.

Quote van de site:

"De grasparkiet als huisgenoot

Indien je besloten hebt om een grasparkiet te gaan kopen, komt meteen de vraag om de hoek kijken: neem ik één of twee vogels? Als je weinig tijd hebt om aandacht aan de vogel(s) te besteden, neem dan altijd een koppeltje. Dat mogen gerust 2 mannetjes of 2 vrouwtjes zijn. Indien je besluit om één vogel te nemen, bedenk dan dat een solitair gehouden grasparkiet veel aandacht nodig heeft. Het gebrek aan een soortgenootje zal jij (of je huisgenoten) moeten compenseren. Parkieten zijn zeer sociale dieren die absoluut gezelschap en aandacht nodig hebben. Als je voor een koppeltje kiest, genieten de parkieten volop van elkaars gezelschap, en ook daar zul je veel plezier aan beleven. "

Eerst lezen, dat helpt ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Dirk92

Citaat van: Kleintjes op maart 04, 2012, 19:37:55
Dat staat er ook duidelijk in vermeld.

Quote van de site:

"De grasparkiet als huisgenoot

Indien je besloten hebt om een grasparkiet te gaan kopen, komt meteen de vraag om de hoek kijken: neem ik één of twee vogels? Als je weinig tijd hebt om aandacht aan de vogel(s) te besteden, neem dan altijd een koppeltje. Dat mogen gerust 2 mannetjes of 2 vrouwtjes zijn. Indien je besluit om één vogel te nemen, bedenk dan dat een solitair gehouden grasparkiet veel aandacht nodig heeft. Het gebrek aan een soortgenootje zal jij (of je huisgenoten) moeten compenseren. Parkieten zijn zeer sociale dieren die absoluut gezelschap en aandacht nodig hebben. Als je voor een koppeltje kiest, genieten de parkieten volop van elkaars gezelschap, en ook daar zul je veel plezier aan beleven. "

Eerst lezen, dat helpt ;)

Ik lees hier dat 2 vrouwtjes goed gaan.
Kleine Gijsje en Jip

Dirk92

De tekst geeft inderdaad aan dat 2 vrouwtjes samen goed gaan dus ik ben het met tent eens.
Kleine Gijsje en Jip

TenT

Citaat van: Kleintjes op maart 04, 2012, 19:37:55

Eerst lezen, dat helpt ;)

Ik stel voor dat je zelf ook even goed leest. En niet alleen ziet staan wat je wilt zien staan. Er staat duidelijk vermeld dat 2 vrouwtjes GERUST kan. En dan van dat er staat neem altijd een koppeltje komt er wel na de zin als je zelf niet genoeg tijd hebt.

Kleintjes

KAN goed gaan.
Gaan we weer als vanouds beginnen? Slot er op!
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

#6
Beste TenT,
Ik heb het niet zelf verzonnen en raadpleeg literatuur zoals je onderaan de betreffende webbpagina kan zien.

CiteerGeraadpleegde literatuur:
Annette Wolter: Grasparkieten (Elsevier, 7e druk)
Henk Lommers: Parkieten, 101 vragen aan de dierenarts (ISBN 90-5266-034-4)
Dr. Thijs Vriends: Grasparkieten (Zuidgroep b.v. uitgevers, Den Haag)

TenT, het zou je sieren als je je toon eens een beetje matigt.
Je krijgt nooit garantie op succes als je twee parkieten bij elkaar zet. Er zijn namelijk ook koppeltjes man/pop en man/man die elkaar het leven zuur maken. Het is complete nonsens dat twee poppen elkaar per definitie het leven zuur gaan maken.
De tekst op de website wordt niet aangepast, ik ga af op wat experts schrijven en niet anders.
Mocht jij betrouwbare literatuur vinden die het tegendeel bewijst, dan hoor ik dat graag.
Inderdaad eerst lezen TenT.