mijn parkiet is erg druk?

Gestart door chicko, maart 03, 2012, 20:10:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chicko

Hallo, ik heb nu 2 jaar mijn parkietje Chicko en hij word op 22 aug 3 jaar. Ik heb hem al sinds hij 6 weekjes was ongeveer.

Hij is net als gewone parkieten, hij zegt zelfs een paar woordjes als: Chicko kusje en als ik zeg Chik zegt ie ooo :P en zulke dingen zijn normaal. Ook volgt hij mij als hij op de grond is, dan loopt hij mij acherna en probeert ie mijn broek te beklimmen en dan naar mijn schouder te gaan. Heeft geen angst voor de hand, kan hem altijd in zijn nekje aaien met 1 vinger enz.

maar nu het probleem..

Hij is sinds 2 dagen geleden in de rui en dat is inmiddels alweer gestopt, de nieuwe pennetjes komen alweer. Maar sindsdien is hij eens super druk ? Als je hem in de kooi doet probeert hij er op alle manieren uit te komen.
Pak je hem er uit, gaat hij over je heen (buik rug benen armen overal waar hij maar kan komen). Zit overal aan met zijn snavel en gaat alle kanten op; zoals aan mijn muis van mijn laptop, kan hij wel 10 minuten achter elkaar aan zitten en dan loopt hij weer over het toetsenbord. Via een kussen op de bank en springt hij naar een stoel en gaat hij weer naar de grond, echt hyper dus.
Maar als je hem weer in de kooi ( probeert ) te krijgen, wil hij er meteen weer uit. Dit was dus normaal niet zo.

Klimt hij weer rondjes door de kooi en wil hij er meteen weer uit. Hoe kan dit?

Hij heeft trouwens ook een beetje zijn verenpakje overeind, beetje pluizig zeg maar. Hebben parkieten als ze zich een beetje wassen meestal.

(titel aangepast en 'recht gebreid'. Samengevoegd. Gr, Kleintjes)