Giftig of niet???

Gestart door esmee1501, april 10, 2012, 17:16:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

esmee1501

Hallo,

Is een bamboe stok giftig voor kanaries???
of een tak uit een boom uit je eigen tuin????

Alvast bedankt!!!

Wouter

Citaat van: esmee1501 op april 10, 2012, 17:16:31
Hallo,

Is een bamboe stok giftig voor kanaries???
of een tak uit een boom uit je eigen tuin????

Alvast bedankt!!!

Voor de volgende keer wil ik je verzoeken je vragen gewoon in één topic te stellen. Dit houdt het wat overzichtelijker. :)
Daarnaast; Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt. Het is heel goed dat je van tevoren even nagaat of je bamboe mag gebruiken, maar antwoord op deze vragen had je via de zoekfunctie kunnen vinden, en het gebruik van de zoekfunctie is volgens de forum regels verplicht

Dat even terzijde. Om nog antwoord te geven op je vraag: Bamboe is niet giftig.
Takken van fruitbomen kunnen ook prima gebruikt worden. Ook wilgentakken zijn te gebruiken. Wel altijd even wassen met heet water.

esmee1501


Snappie

#3
CiteerDat even terzijde. Om nog antwoord te geven op je vraag: Bamboe is niet giftig.
Takken van fruitbomen kunnen ook prima gebruikt worden. Ook wilgentakken zijn te gebruiken. Wel altijd even wassen met heet water.

Ik weet niet of ik in dit topic een vraag mag stellen hierover Wouter, maar waarom heet water ? Vanwege beestjes ?
Ik vraag me dat af omdat er in de natuur ook geen heet water is. En de takken die ik nu in de kooi heb om mee te spelen (knabbelen) zijn dood, mag dat dan ? Of moet het groen vanbinnen zijn ?

Even hulp om een citaat te plaatsen: je moet de tekst die je citeert plaatsen tussen [ quote ] en [ /quote ]. (Maar dan zonder de spaties die ik gezet heb). Vele groetjes, Sara

Wouter

Citaat van: Snappie op april 10, 2012, 22:41:39
Ik weet niet of ik in dit topic een vraag mag stellen hierover Wouter, maar waarom heet water ? Vanwege beestjes ?
Ik vraag me dat af omdat er in de natuur ook geen heet water is. En de takken die ik nu in de kooi heb om mee te spelen (knabbelen) zijn dood, mag dat dan ? Of moet het groen vanbinnen zijn ?

Ja, vanwege beestjes en bacteriën. In de natuur is geen heet water (althans, laten we daar even vanuit gaan), maar dit betekent nog niet dat het niet aan te raden is om het wel even schoon te maken met heet water. In de natuur is tenslotte ook geen vogelarts waar de vogels naartoe gaan als ze ziek zijn, toch? ;)

Snappie

haha ja dat is waar, ik deed het met koud water, maar dan ga ik dat veranderen...
En dode tak of groene ? Of maakt het niet uit ?

esmmar

Daar je nooit weet welke andere vogel/ hond aan de tak heeft gezeten altijd even schoonmaken. Dode en levende takken  8)

Wouter

Citaat van: Snappie op april 11, 2012, 09:58:09
haha ja dat is waar, ik deed het met koud water, maar dan ga ik dat veranderen...
En dode tak of groene ? Of maakt het niet uit ?
Maakt in principe niet uit. Dode takken zullen misschien wat sneller breken.