zaadjes overgeven

Gestart door raymond7, februari 29, 2012, 18:46:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

raymond7

Hallo allemaal,

Laatst heb ik twee nieuwe vogels gehaald, Blue en Sweety(6 a 7 weken). Blue is een mannetje en Sweety een vrouwtje.
Er is echter een probleem.
Blue heeft laatst zaadjes overgegeven. Hij liep eerst een beetje een kokhalsende beweging met zijn nek te maken. Vervolgens vlogen de zaden in het rond. De zaden waren droog. Dus geen slijm etc.
Verder zit hij na het braken best wel stil maar niet bol. Ik weet trouwens niet of hij bol kan zitten want ik heb hem dat nooit zien doen. Tevens als Blue rustig zit trillen zijn vleugeltjes.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt of weet iemand hier raad mee?

Groetjes,
Raymond

Sara

Ben je zeker dat het effectief overgeven was, en niet gewoon het voeren van iets (of het andere parkietje)?
Alle parkietjes kunnen bol zitten  ;) Hun verenpakje is dan niet strak, maar hun veertjes staan wat uitgezet. (Foto's kan je vinden op de site).
Trillen kan duiden op stress (aangezien je ook aanhaalt dat je je parkietjes nog niet lang hebt), maar ik denk toch eerder aan pijn of ziekte hierbij. Als je parkietje daarenboven overgeeft, zou ik zeker een bezoekje brengen aan een vogelarts.

Met vriendelijke groeten,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

raymond7

Bedankt voor je reactie,

Het gaat een stuk beter met Blue. Hij heeft niet meer overgegeven sinds we het normale parkietenvoer vervangen hebbendoor beaphar extravital. Alleen nu is er nog een probleem. De problemen komen na elkaar.
Blue ging vandaag vliegen en is toen een beetje verkeerd geland. Hij is niet hard geland of zo maar een beetje verkeerd. Vervolgens Houdt hij zijn ene vleugel een beetje omhoog. Een half uur later zie ik dat hij die vleugel een klein beetje lager houdt. Verder zit hij gewoon rustig. Nu zit hij op zijn schommeltje en zijn ene vleugel is geplakt aan zijn lichaam en de ander die hij lager hield is een beetje los van zijn lichaam.
Wat kan ik nu doen??  Heeft iemand trouwens een foto hoe een gebroken vleugel eruit ziet?
Ik hoop dat het niet gebroken is want hij viel niet hard:S

Groetjes,
Raymond

Parkieten-Freak

Lees even de tekst op onderstaande pagina, wellicht herken je op de foto's de toestand van jouw parkietje. Als dat zo is, neem dan direct contact op met een dierenarts.
http://www.birds-online.de/gesundheit/gessonstiges/haengendefluegel.htm

Als je er jouw parkietje niet in herkent, kijk het dan even een dagje aan. Als het maandag nog niet beter is, neem dan alsnog even contact opnemen met de dierenarts.
Succes!




raymond7

Ik heb net gekeken en de foto die het meest overeenkomt met blue is de één met de kneuzing(vertaald via google translate)