Tweede parkiet tam maken

Gestart door robijntje86, maart 03, 2012, 11:21:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

daniel :D

Bij mij bleef hij nog steeds kusjes geven toen de andere er bij kwam, ik hoop voor je dat dat bij jou ook zo is ;)

robijntje86

Ik ben heel eigenwijs maar heb ze na 2 weken toch weer uit elkaar gehaald.
Ik wil eerst proberen om Ginny goed tam te maken, hij krijgt bijna geen kans door Mojito.
Daarnaast ben ik het spuugzat dat Mojito mij constant zit te bijten, wordt er echt strontchagrijnig van! Uiteindelijk heb je huisdieren toch voor je eigen plezier en ik beleef hier helemaal geen plezier aan..... Ze zijn nu heel rustig en zitten allebij op hun stokje te slapen. Ze roepen wel naar elkaar als de een geluid maakt. Hoop dat het nu beter gaat want zit al bijna te denken om Ginny anders maar weer weg te doen.
Uiteraard wil ik dit niet. Eenmaal een beest in huis betekent bij mij pas weg als ie met de pootjes omhoog ligt. Maar ik ben wel van mening dat ik er zelf plezier aan moet beleven. Mojito was echt een schatje toen ze alleen was. En Ginny is volgens mij ook echt een liefje maar ja.....
Wordt vervolgd!

Kleintjes

Jouw plezier is belangrijker dan dat van je parkietjes?
Huisdieren heb je voor je eigen plezier?

Tamagotchi lijkt me beter in dit geval, als ik zo vrij mag zijn. En je mag gerust kwaad op me worden, maar stuur me dat dan via PB.

Je parkeitje gaat nu uitproberen wat hij wel en niet mag. Hij zal moeten leren de aandacht te delen, dat gaat niet 1-2-3.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

robijntje86

Heft er iemand toch nog tips over hoe ik ze het beste met zijn tweeen tam kan maken?
Ik vind het erg lastig om een goede balans te vinden. Op dit moment ben ik ook erg druk en vaak weg, Mojito blijft agressief doen naar me. Je zou toch denken dat ze nu ondertussen wel gewend zijn. Door het dominante gedrag van Mojito vind ik het ook erg moeilijk om Ginny goed aandacht te geven hierdoor. Moet ik Mojito meer negeren en meer mijn aandacht op Ginny focussen?

*wendy*

Ehm, er is je denk ik de afgelopen tijd genoeg advies gegeven. Je lijkt iedere keer het tegenoverstelde te doen  :-\ Zitten de twee alweer bij elkaar in de kooi?

Je zal het gewoon tijd moeten geven en geduld moeten hebben. Hoe meer aandacht jij erin zal steken, hoe beter het zal gaan. Je geeft zelf aan weinig tijd te hebben op het moment, dan moet je ook niet teveel verwachten denk ik.

Heb je de inrichting van de kooi veranderd, nieuwe speeltjes erin gehangen? Heb je genoeg voerbakjes? Verder is het gewoon veel aandacht geven als zij zich positief gedragen. Negeren bij slecht gedrag.

robijntje86

Sorry, maar ik dacht dat dit Forum er was voor advies. Mijn parkieten hebben 1 nacht alleen gezeten en toen heb ik ze weer bij elkaar gezet. Ik word er een beetje moe van dat iedereen bij het minste of geringste het vingertje naar iemand wijst als diegene het anders doet of het niet helemaal goed gaat. Want al het niet goed gaat dan moet er een tweede parkiet bij en dan zijn alle problemen opgelost.
Nou ik vind dat dus allerminst het geval en daarom vraag ik advies.
Bedankt in ieder geval voor de goede/slechte reacties.

Kleintjes

Het is niet de bedoeling dat er geruzied wordt.

@Robijntje: je krijgt genoeg advies. Je geeft zelf al aan dat je weinig tijd voor ze hebt, is 't dan wel verstandig om ze op dit moment tam te maken? Misschien kun je dat beter tijdens 'n vakantie doen, dan heb je alle tijd voor ze die je hard nodig hebt zo te lezen.
Slechte adviezen vindt je hier niet, slechts verschillende.
Bevalt 't niet: je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt.

Er wordt niks gewezen, alleen geadviseert. 90% van de parkietjes fleuren op als ze 'n vriendje hebben, vandaar 't advies 'n vriendje te zoeken voor ze.

@ All: Als er iets wat betreft dit topic, stuur mij persoonlijk dan 'n bericht.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses