Op het hoofd zitten

Gestart door Pixelsan, februari 29, 2012, 13:51:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pixelsan

Mijn parkiet gaat standaard als ie los is op ons hoofd zitten.
Helaas is dat ook elke keer een mooie gelegenheid om er een souvenir achter te laten...
Nou las ik ook dat op het hoofd zitten dominant gedrag is? Klopt dat?
Nou wil ik alleen al voor de poep dat hij niet meer op ons hoofd gaat zitten, hoe kan ik dat het beste aanpakken? Pixel is nu ruim 4 mnd oud.

Kleintjes

Volgens de een is 't dominant gedrag, volgens de ander niet.

Ikzelf geloof niet dat 't dominant gedrag is, wat bij grote papegaaien wel vaak is. Parkietjes zijn immers maar heel klein en 't zijn prooidieren. Hoe hoger ze zitten des te veiliger zijn ze. Kijk maar eens naar vogels in de kooi: Hoe hoger hoe liever.

Afleren is lastig, je kunt wel je parkietje 'wegzetten' op 'n andere plek waar hij mag zitten.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Als er een vogel op mijn hoofd landt, zeg ik 'niet op mijn hoofd' en strijk ik (rustig) met mijn hand over mijn hoofd. De tamme vogeltjes stappen dan op mijn vingers, waarna ik ze ergens anders neer kan zetten. De niet tamme vogeltjes vliegen op als ze mijn hand aan zien komen.
Soms is alleen het 'niet op mijn hoofd' voldoende, ook herinnert het een van mijn valkjes eraan dat hij daar niet mag landen als ik zie dat hij dat als doelwit heeft.
Afgezien van dat ik het niet zo prettig vind voelen, die nageltjes schrapend over mijn hoofdhuid, wil ik ook geen poepjes in mijn haar. Dat is voor mij al genoeg reden, dus of het nu wel of niet met dominantie te maken heeft maakt voor mij niet eens uit.