opgeven zaadjes

Gestart door hayo1996, februari 23, 2012, 16:49:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hayo1996

Hee,

Ik ben nieuw hier en heb meteen een vraag. Ik heb een twee jaar oude mannetjes parkiet en er valt me iets op aan zijn gedrag. Hij geeft namelijk zaadjes op tegen zijn speeltjes. Nou weet ik dat dit normaal is, maar het is de laatste tijd veel meer geworden. Dus wij dachten dat hij een vriendin wilde, en zodoende heeft hij sinds vandaag een parkietje in zijn hok erbij. Het vreemde is dat die zaadjes op blijft geven aan de schommel en dat hij een beetje wegrent voor het "nieuwe" popje. Is dit een reden om mij zorgen te maken?

Hayo


Parkieten-Freak

Hallo Hayo,
Welkom op het forum.
Ik zou me geen zorgen maken, de mannetjesparkiet moet eerst nog even wennen aan de nieuwe situatie.  ;)


daniel :D

Meestal is zaadjes opgeven dat hij iets/iemand heel lief vind, maar nu zou ik het niet weten :-[

_White_

Zoals PF al heeft gezegd hij moet nog even wennen aan de nieuweling dat kn nog wat tijd nemen. Ik zou maar eerst even wachten. Een speelgoed voeren kan geen kwaad denk ik, omdt dt betekent dat hij dat lief heeft en denkt dat het zijn vriend i probeert hij het te voeren.

Zoals ik al zij wacht nog even zodra ze aan elkaar gewend zijn stopt dit wel vanzelf.

hayo1996

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal hen een paar dagen laten wennen. Is het verstandig om, over een paar dagen wanneer er geen verbetering in zit, de schommels er overdag uit te halen?

Sara

Je kan met de zoekfunctie antwoorden vinden op je vraag, bijvoorbeeld in dit topic: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,15579.msg78651.html#msg78651

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes