Los laten vliegen.

Gestart door Inconsuetudinary., februari 24, 2012, 16:10:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inconsuetudinary.

Van mijn moeder mogen mijn pietjes niet los vliegen omdat ze bang is voor ongelukken etc, we hebben niet voor elk raam gordijnen en de voordeur is vaak open, we hebben veel huisdieren, een 'gat' in de muur bij de kachel zegmaar, etc.

Ik dacht, als ik nou een kleiner kooitje koop, ik zet ze even daarin, neem ze mee naar mijn kamer etc, en als ze weer rustig zijn laat ik ze daar los. Trosgierst in dat kooitje enzo. Als ze dan weer in hun kooitje zitten (na een paar uur ofzo) neem ik ze weer mee naar beneden naar de grote kooi. Dit dan 1 x per week ofzo, om even lekker te bewegen enzo. Ze hebben een grote kamervoliere maar ik denk dat ze het wel heel leuk vinden om los te vliegen. Ik blijf er dan natuurlijk bij in mijn kamer en kan evt een parkietenboom erin zetten..

Zou dit kunnen als ik voorzichtig doe en aanmoedig enzo?  :P Of is het te veel voor ze? Ik zou het zo fijn voor ze vinden als ze af en toe even lekker konden vliegen..

Inconsuetudinary.


Dirk92

Citaat van: Inconsuetudinary. op februari 24, 2012, 16:35:19
Antwoordddd hahaha.

Snap niet wat je hiermee bedoelt.

Maar het is stressvol voor ze als je ze steeds verplaatst. Ik denk dat je er eerder aan had moeten denken. Kan de kooi niet gewoon voor altijd op je kamer dan?
Kleine Gijsje en Jip

Inconsuetudinary.

Dacht ik ook aan maar gaan ze zich dan niet eenzaam voelen?

Petr@

Ook hier had je in dit topic verder kunnen gaan:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,27595.msg153882.html#msg153882

En een beetje geduld als er niet gelijk geantwoord wordt.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Inconsuetudinary.

Dat topic is van 2011 wist ik veel dat die er was lolzzz en dit is een ander idee zegmaar.

Wouter

Wederom bedankt Petra. Ook hier gooi ik een slotje op en eventuele reacties kunnen weer geplaatst worden in het topic dat Petra heeft meegegeven.