Diarree

Gestart door Pixelsan, februari 21, 2012, 12:36:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pixelsan

Ik had Pixel een blok met snoepzaad gegeven. Hij was er druk mee, en er behoorlijk wat van op. Maar al snel werd de kooi erg vies. Diarree inderdaad, zitstokken erg vies, tralies en de bak.
Het blok had ik al weggehaald, maar nu we een aantal dagen verder zijn blijft de diarree.
Hij maakt geen zieke indruk, is gewoon levendig en vrolijk. Beetje ondeugend omdat ik hem nu niet uit de kooi laat.
Gaat dit vanzelf over of kan ik hem iets geven zodat het sneller stopt?

Parkieten-Freak

#1
Snoepzaad bevat veel suikers, dat kun je beter achterwege laten. Suiker werkt laxerend.
Geef je parkiet gewoon gezonde voeding (XtraVital of pellets) en als extra snackje een stukje wortel of andere groente, stukje droog brood etc. etc.
Als het na 2 dagen niet over is, zou ik een keer ontlasting laten onderzoeken bij de dierenarts.


marquancez

Er is ook een thee die werkt tegen diarree.
Misschien is dat een goed idee.

Parkieten-Freak

Citaat van: marquancez op april 07, 2012, 17:09:47
Er is ook een thee die werkt tegen diarree.
Misschien is dat een goed idee.

Wat voor thee is dat dan?


Pixelsan

Ben ik ook wel benieuwd naar....

Ondertussen ben ik erachter dat het geen diarree is, maar erg waterige ontlasting. Het is zo'n natte klets dat hij het zelf snel uitsmeert en daardoor wordt bijv de zitstok al erg vies. Ook naast de kooi liggen witte spetters. Het donkere deel is gewoon een vast sliertje waardoor ik begreep dat het dus geen diarree is...
Maar fijn is anders, lekker los laten vliegen geeft veel zooi en doe ik nu dus ook veel minder...

Hij had dit ook niet meteen, dus waarom dat ineens omsloeg is me een raadsel, die snoepstick lijkt me toeval geweest....