Help? Tak van een perenboom?

Gestart door Lilloontje, februari 20, 2012, 19:13:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lilloontje

Ik heb van een kennis een aantal takken gekregen waarmee ik een leuke parkietenboom van wil maken..Hij dacht dat het van een perenboom was, maar dat wist hij niet 100% zeker..Ik wil het risico niet lopen dat het van een andere boom is die wel giftig is voor m'n pietjes..dus wie o wie kan mij wel met 100% zekerheid dat de tak van een perenboom of in elk geval van een fruitboom is?

[verwijderd door de beheerder]

daniel :D

Ik weet niet of het van een perenboom is, maar ik heb ook een paar van die takken en ze knabbelen er al een paar maanden aan, en ze zijn nog steeds niet ziek of dood ;)

Lilloontje


daniel :D

Ja volgens mij wel ;) Maar ik zou  niet weten wat voor soort het is :-[ ik heb het ergens gevonden, want volgens mij is er geen verkeerd soort boom met giftige takken. Maar ja, ik weet eigenlijk niet of dat zo is :-[

Parkieten-Freak

@Lilloontje: misschien is het handiger als je met de tak even naar een tuincentrum gaat. Men kan je daar ongetwijfeld uitsluitsel geven.


Lilloontje

M'n lieve collegá's hebben me al uitsluitsel gegeven.. :P Het is een tak van een perenboom.. ;D Ik dacht misschien dat iemand het hiet wel wist, omdat er vast wel mensen zijn die van een perenboomtak en parkietenboom  hebben gemaakt..Alsnog bedankt! :D

Dirk92

Is die tak het enige wat je hebt? Ik neem aan van niet, want lijkt mij dat die niet echt stevig genoeg is ;)
Kleine Gijsje en Jip

Lilloontje

Haha, nee hoor..ik heb nog meer takken erbij gekregen, waarvan sommige dikker zijn..;) Daar ga ik morgen mee aan de klus zeg maar.. ;D

Snappie

@ Daniel: ik heb nog niet zo lang parkieten, maar ik heb begrepen dat er wel degelijk giftige takken zijn ! Voorzichtig daarmee, misschien kun je het even Googlen.... ;)