en toen begonnen we weer opnieuw...

Gestart door Pippin, februari 19, 2012, 16:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pippin

Vanwege de onverwachte dood van onze Venus, is gisteren een andere godin van de liefde bij ons gekomen, Aphrodite. Omdat we nergens een kleine tweede kooi konden vinden, hebben we de kooi van Mars anders ingericht., zodat ze erbij in kon. Meteen viel op dat ze flink groter is dan Mars, die in eerste instantie bedrukt in een hoekje van de kooi bleef zitten.  Maar toen zijn nieuwe "kooideler" geen staart en snorharen verstopt bleek te hebben, accepteerde hij deze nieuwe dame. Vannacht hebben ze samen op de zelfde stok zitten slapen. Dat lijkt dus goed te gaan.

Nu begint het proces van tam maken. Polemia heeft vandaag een sportevenement, dus Aphrodite heeft alle tijd om rustig te acclimatiseren. De andere drie parkietjes vliegen na verloop van tijd hun eigen kooi weer in en die zijn dagelijks los.  Zou dat al kunnen met Aphrodite, of toch naar tot de voorjaarsvakantie over een week wachten?

Dirk92

Je kan het proberen als je alle voorzorgsmaatregelen neemt. Denk dat zij de rest zal volgen alleen wel met vallen en opstaan
Kleine Gijsje en Jip

Enzan

Toen Meep erbij kwam, heb ik hem ook gelijk bij Perry in dezelfde kooi gezet. Toen ik de dag daarna Perry los wilde laten vliegen, ging Meep er meteen achteraan. Dat was in principe niet de bedoeling, maarja he ;) Ik had Perry nog nooit zulke keurige rondjes zien vliegen, en Meep had na 3 keer in de gordijnen geland te zijn ook door hoe het zat. Het lijkt me voor jou ook lastig om één parkiet in de kooi te houden terwijl de rest rondvliegt. Het gaat in het begin misschien wat onhandig en Aphrodite zal niet alles meteen doorhebben, maar ik denk dat ze het heel snel zal oppikken van de rest. Als het overal een beetje veilig is om te landen, kunnen ze zichzelf goed redden. Je moet wel de tijd hebben om te wachten/te zorgen tot ze weer terug in de kooi gaan ;D

Pippin

Gelukkig hebben we nu al een paar maanden parkietjes. De ruiten (en spiegels) zijn beplakt, we zijn nu helemaal gebrand dat de katten niet naar boven kunnen (die hebben nog niet door dat er vogels in huis zijn) en de kooien staan zo ver bij een raam vandaan, dat de wilde boomvalkjes geen paniek veroorzaken bij de parkieten. Afrodite (voorkeurspelling van Polemia :)  ) is een vriendelijk parkietje dat goed lijkt te acclimatiseren. Met de kooi uit wachten we wel tot in de voorjaarsvakantie. Mars en zijn nieuwe vriendinnetje slapen gezellig samen op een stok. Het schommeltje is tot nu toe leeg gebleven. In de vakantie wordt ook begonnen met het tam maken van Afrodite.