baltsen?

Gestart door kwebbel, februari 26, 2012, 12:43:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kwebbel

hallo mensen!

ik heb een hele lieve leuke grasparkiet moppie en hij is bijna 3 jaar oud.
hij is een heel lief ding, ken je lekker mee spelen, babbelen en kusjes geven. maar der is 1 ding wat
ons de laatste tijd stoort. Hij word heel agressief als je hem van je hoofd wilt halen, hij gaat bijten en schreeuwen.
daarnaast zit hij de hele tijd zijn achterste op mijn haar te wrijven en heb ik het idee dat hij mijn haar aan het "bestijgen"
is....heel vervelend en voelt ook vies.

ik zie nu ook staan dat je vaak ongewenst gedrag moet negeren en moet belonen als hij het wel goed doet.
nu is mijn parkiet zo, al sta je hem toe iets te doen wat jij niet wilt, dan gaat hij er ook mee door. ik vind het dus ook niet goed meer dat hij op mijn hoofd gaat zitten. en als ik hem probeer weg te halen word hij heel agressief.

is het baltsgedrag wat hij vertoont? en zo ja, wat kan ik er aan doen zonder er een tweede parkiet bij te halen?. wij willen namelijk geen kleintjes, maar ook geen vechtende parkieten aangezien moppie ook behoorlijk dominant is over zijn speeltjes en kooi.

ik hoop dat iemand mij kan helpen!
groetjes

daniel :D

over baltsen weet ik niet veel, maar als parkieten op je hoofd zitten zijn ze hoger dan jou en dan ''zijn ze hoger in rang'' Je parkiet probeert ''zijn bezit'' (jouw hoofd) te verdedigen (denk ik) Helaas kan ik op de rest van je vragen geen antwoord geven :-[ :-[

kwebbel

dat begrijp ik, hij ging eerst op de kast zitten tussen de dvd's maar dat mocht niet dus na blokkeren doet hij dat ook niet meer.
dat ik zijn territorium  ben weet ik ook >< echt lastig gewoon, want hoe vaak ik hem ook probeer weg te jagen. Hij komt altijd terug. en soms...lijkt het net of hij het expres  doet omdat hij mijn reactie leuk vind. tis een slimmerd namelijk echt slim gewoon.
Je moet echt niks 3x bij hem proberen want hij heeft je gelijk door. en dan werkt het ook niet meer T-T.

Parkieten-Freak

Mijn parkiet doet dit ook bij tijd en wijle.
Ik haal hem gewoon van mijn hoofd af (ook als hij begint te "rijden")  en zet hem op mijn schouder.
Als het echt heel storend is, zet je hem gewoon even terug in de kooi.


kwebbel

#4
Dat wordt dus ook een probleem xD
Ja, we proberen het wel :) Maar 't is zo'n eigenwijs, hij gaat dan niet. Dan duurt het een kwartier voor dat je hem er in krijgt.
Maar oke, ik ben dus niet de enige die dat probleem heeft