lange nagels ?

Gestart door Snappie, februari 15, 2012, 22:15:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snappie

Wie kan mij vertellen of de nagels van onze vogels goed zijn ?



[verwijderd door de beheerder]

Maaike*

Vuistregel die ik geleerd heb is als de poten (zonder de nagel) goed de stok raken, de nagels niet te lang zijn.
Wat heb je trouwens een prachtig blauw/geel parkietje zeg! Ik zie duidelijk een man en een pop (dus geen 2 popjes).

Snappie

Ok, dat zal ik eens goed bekijken...(de nagels).
En volgens het tabelletje dat ik ooit bij jou zag, zou Belle nog geen 6 maanden zijn, maar vandaag hoorde ik dus dat ze 1 jaar of ouder zou zijn....Heb ik het zo fout gezien ? (Tabelletje neusdoppen; topic pop of mannetje)

Snappie

de poten raken goed de stok...!  :D

Maaike*

Citaat van: Snappie op februari 15, 2012, 22:39:23
Ok, dat zal ik eens goed bekijken...(de nagels).
En volgens het tabelletje dat ik ooit bij jou zag, zou Belle nog geen 6 maanden zijn, maar vandaag hoorde ik dus dat ze 1 jaar of ouder zou zijn....Heb ik het zo fout gezien ? (Tabelletje neusdoppen; topic pop of mannetje)

Ik ben niet heel goed in het schatten van leeftijd  en kan dat topic niet vinden, maar de blauw witte is duidelijk een vrouwtje en volgen mij de ander (geel/blauw) een mannetje.

Wellicht is het een tip voor je als je eens de website van parkieten freak doorleest. Hier staat veel info over je vriendjes en stelt je mogelijk wat gerust over je gedrag, daarnaast leer je veel over de verzorging. www.parkietenfreak.nl

TenT

Citaat van: Maaike* op februari 15, 2012, 22:28:47
Vuistregel die ik geleerd heb is als de poten (zonder de nagel) goed de stok raken, de nagels niet te lang zijn.
Wat heb je trouwens een prachtig blauw/geel parkietje zeg! Ik zie duidelijk een man en een pop (dus geen 2 popjes).

Maar hangt dat ook niet af van hoe dik je stok is? Ik denk trouwens ook niet dat ze te lang zijn hoor.

Maaike*

Neem maar even zo'n standaard kooistok als maat.
Maar in principe groeien nagels hoe langer hoe krommer, dus raken de pootjes dan hoe dan ook de stok niet meer volgens mij.