Is dit normaal?

Gestart door raymond7, februari 14, 2012, 10:30:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

raymond7

Hallo allemaal,

Nadat Tweety laatst was overleden hebben wij toch twee nieuwe baby grasparkietjes gekocht. Ze zijn al 6 weken oud. De één is het vrouwtje(Sweety) de ander is het mannetje(Blue). Het probleem echter is is dat ze zo onvoorzichtig zijn. Dan klauteren ze hoog in de kooi en dan willen ze ergens springen en vervolgens vallen ze op de grond. Ze zijn allebei erg actief maar ik ben bang dat ze zo een ongeluk kunnen krijgen. Sweety die springt soms zomaar op de rug van Blue waardoor ze beide op de grond vallen :o. Voorderest zijn ze wel lief tegen elkaar doordat ze elkaar veren schoonmaken of elkaar kusjes geven. Sweety is een Lutino(helemaal geel met rode ogen) en blue is een soort van regenboog(blauw) grasparkiet. Sweety is groter dan Blue.

Mijn vraag was is dit normaal wat mijn parkietjes doen??

Bij tweety had ik dit nooit misschien omdat hij in zijn eentje was.

Groetjes,
Raymond

TenT

Je parkietjes lijken me nog wat jong. Misschien kunnen ze nog niet zo goed mikken?

Parkieten-Freak

Jonge parkieten zijn soms nog wat onhandig. Vergelijk het met kleuters, die leren ook lopen met vallen en opstaan......


Maaike*

Geen zorgen hoor. Doen ze hier (bijna 6 weken) ook. Is gewoon speelsheid gecombineerd met onervarenheid.

raymond7

Even wat ik nog heb opgemerkt.
Sweety(vrouwtje) bijt Blue steeds in zijn pootjes. Ik vind het zo zielig voor Blue. Blue vindt dit duidelijk niet leuk omdat hij zo een piepend geluid maakt. Uiteindelijk valt Blue naar beneden omdat Sweety hem in zijn pootjes bijt. Wat kan ik hiertegen doen. HELP!

Lilloontje

Ze zitten nog niet zo lang bij elkaar toch? Ik denk dat ze de rangorde willen bepalen..