luidruchtig gedrag

Gestart door Fredje_, februari 13, 2012, 20:53:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fredje_

Hallo allemaal,

ik heb al een half jaar een grasparkietje. hij heet Fredje en is een lief vogeltje. Hij komt lekker op mijn hand zitten en over mijn arm lopen. hij is heel vrolijk en kwettert veel. hij is erg actief en je hoort steeds de speeltjes in zijn kooi rammelen. hij kwettert luider al we de kamer uit gaan. dit deed hij al van in het begin, dit omdat hij niet wilt dat we de kamer uit gaan. voor de rest praat ik geregel tegen hem.

helemaal in het begin had hij een vriendinnetje. Marieke maar dit is fout gelopen. zij had heel veel stress en beet haar staart af en trok haar veren uit. haar apart zetten in een rustige donkere kamer heeft niet geholpen en is overleden kort na dien.

Toch bleef Fredje erg actief en levendig hij liet niet merken dat ze ze miste. ondertussen zit hij al een paar maanden alleen. en krijgt hij de nodige aandacht. als ik enkele keren niet thuis ben dan staat de radio voor hem aan. ook als het donkerder is zet ik de staan lamp aan zodat hij licht heeft.

Sinds kort maakt hij wel erg veel lawaai. meer als anders. ook als we in de kamer zijn (een boek lezen, puzzelen, tv kijken of op de computer zijn,...) ik heb al op verschillende sites gezocht waarom hij dit zou doen. ik dacht mss verveelt hij zich en maakt hij daarom meer geluid. dus heb ik hem nieuw speelgoed gekocht. 1tje waar hij langere tijd mee kan spellen omdat hij er nootjes uit moet halen om er van te kunnen eten... maar ook dit heeft maar kort geholpen 2 dagen later was zijn erg luidruchtig gedrag er weer. ook een potje met water er in helpt niet om zijn vervelling weg te krijgen want hij heeft geen zin in bad te gaan.

op moment ben ik een beetje radeloos want ik weet niet goed meer wat ik er kan aan doen. is dit normaal dat ze ineens na een half jaar zo luidruchtig gaan doen of wil hij me iets duidelijk maken wat ik tot nu toe niet begrepen heb...

om een nieuw vriendje te kopen heb ik een beetje schrik. ik wil niet dat het dan weer fout loopt en er een zou sterven.

heeft iemand raad voor me of enkele tips
ze zijn altijd welkom

Leoward

Hoi,

Ik vroeg me af hou oud het mannetje nu is. Als ik het zo lees zou het kunnen zijn dat hij in de puberteit is aangekomen en nu van slag af is door de hormonen van het geslachtsrijp worden. Zo ver ik weet is daar niet veel aan te doen en moet je het gewoon uitzitten.

Als mijn mannen onrustig zijn helpt het soms om het even stil te maken maar als ze echt willen gaan ze na een paar minuten weer verder.

Mag Fredje los rond vliegen, misschien als hij wat minder energie heeft wordt hij ook wat rustiger?

veel succes in ieder geval.

Fredje_

ik heb hem in augustus 2011 gekocht en toen was hij 2 a 3 maanden oud geloof ik.
ik wist niet dat vogels puberteit kunnen hebben  :) ik zei dat wel eens voor de grap tegen mijn vriend maar het zou dan toch waar kunnen zijn.

ik heb het eens geprobeerd om hem rond te laten vliegen. maar hij vloog tegen veel dingen aan. (houten  balken, de muur, .... ) sinds dien heb ik een schrik gepakt, ik wil niet dat hij dood gaat door dat hij ergens tegen aan gevlogen is.
moest ik hem meerdere malen er uit laten, zou het tegen alles aan vliegen dan minderen?

TenT

Ik denk dat het tegen dingen aan vliegen sowieso gaat minderen want dan leert hij alles beter staan. Ik raad je trouwens zeker aan toch een nieuw vriendje te nemen voor hem je zal zien dat jij en hij ervan gaan genieten. Maar dat is een keuze die je zelf maakt.

Fredje_

dit weekend hebben we het er nog eens op gewaagd hem te laten los vliegen.
Na 2 minuten was hij al zijn kooitje uit.
hij vond het fijn om nog eens rond te kunnen vliegen. ook nu heeft hij meermaals tegen de muur gevlogen maar na een tijdje merkte je dat hij het begon door te hebben dat hij op tijd moet stoppen of omdraaien....

het is fijn om ook nu te zien dat hij rustiger wordt als we hem af en toe los laten.
het af en toe (en niet voortdurend) gekrijs en luidruchtig gedrag te vertonen kan ik wel verdragen.
eigenlijk stom dat ik het niet eerder opnieuw geprobeerd had, dan had hij niet zo gek moeten doen voor we door hadden dat er iets niet juist was.