Rustige Vogels

Gestart door sloeberke, oktober 26, 2005, 17:35:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sloeberke

Hoi,

Zoals jullie misschien al gelezen hebben heb ik sinds maandag 2 parkieten. Vandaag ben ik voor de eerste keer met mijn hand in hun kooi geweest en de eerste keer was en 1 van de 2 die een minuutje aant rondfladderen was.
De tweede keer fladderden ze al niet meer  :huh:  en daarna ben ik nog een paar keer in de kooi geweest om het eet- en drinkbakje van de bodem van de kooi weg te halen.
Heb ik nu gewoon rustige vogels?

Vandaag heb ik ook eventjes een badje aangehangen, maar daar hebben ze enkel van gedronken :glare:  Flup heeft quick er daarna wel ingeduwd maar hij heeft zich nog niet gewassen. Morgen nog eens proberen.

Wel valt het me op dat ze altijd willen wat de ander heeft. Als er een gaat eten, dan wilt de andere van hetzelfde bakje eten (er hangen er 2) Ze zitten ook altijd op hetzelfde stokje. Maar bij de mensen is dat niet anders. Als je 2 kinderen hebt, wilt de ene ook altijd wat de andere heeft. :D

Groetjes

Danielle

Volgens mij hoeft het niet altijd zo te zijn dat ze in het begin altijd druk rondfladderen als je bij de kooi komt of je hand in de kooi steekt. Mijn parkietje was in het begin ook erg rustig en kwam zelfs braaf op mijn vinger zitten. Pas na een aantal weken begon hij eigenwijs te worden en moest ik beginnen om haar goed tam te maken, want toen was ze opeens wel druk en wilde niet meer op mijn vinger zitten  :D .
In ieder geval veel succes met het tam maken van je parkietjes en veel plezier met je nieuwe vriendjes.