Aanschaf parkietjes

Gestart door Marcel87, februari 09, 2012, 23:25:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel87

Hoi!

Ik wil binnenkort weer eens gaan kijken naar een leuk parkietenvriendje voor wat gezelschap. Zit er aan te denken om er 2 te nemen.. maar misschien eerst 1.  (twijfel puntje.. )

Het liefst wil ik 2 ventjes, zeker na het lezen van al die ei-leg verhalen hier.. haha dat wil ik mijn pietjes niet aan doen (en mezelf ook niet)

Nu zit ik een beetje met het feit dat ik mijn vakantie in september al geboekt heb.  Opzich zal dit geen probleem zijn, want ze kunnen gewoon naar mijn ouders toe (wonen in oost-groningen en ik in den haag, dus wel een lange reis) waar ze gewoon een grote kooi tot hun beschikking hebben en gevoerd zullen worden door kennissen van mijn vader (duivenmelkers).

Het enige is dat ze tijdens die 2,5 week bij mijn ouders, eigenlijk niet de kooi uit zullen komen. (wat ze wel gewend zullen zijn bij mij..)
Zal dit, samen met de reis erheen, een enorme shock opleveren? Is dit handig om te doen?

Of zullen ze het niet erg vinden, en die 2,5 week best wel even overleven.

Hoe doen jullie het met vakanties?


Hoor graag van jullie...

Hellen1970

#1
Hoi Marcel,

Wij hadden eerst ook 1 parkietje.. maar naar 1 week vond ik het wel sneu dat de piet toch best vaak alleen zat. 3 weken na zijn komst kwam piet nummer 2. Ze waren beiden nog erg jong dus het geslacht van de 2e piet was en is nog niet bekend. Waarschijnlijk zijn het 2 vrouwtjes... Het is zoveel gezelliger met z´n 2en. Ze hebben gewoon veel plezier aan elkaar en als je eens wat langer weg bent hoef je je niet schuldig te voelen :-)
Bij ons staan ze op de slaapkamer van mijn zoon en zijn altijd uit de kooi (de kooi staat open) en zitten dan heel veel in de ringen (zo'n hanger van Ikea) als ze eens de kooi in moeten dan vinden ze dat maar heel even goed en al gauw zitten ze voor de deur en maken een hoop kabaal. Dus als ze bij je ouders niet los kunnen, dan zou dat wel een probleem kunnen opleveren.

Het vervoeren van de pieten heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt mij als je ze vervoert in hun eigen kooi en misschien 's avonds vervoer met een doek erover heen dat het dan geen probleem is? Maar dat is maar een gok... andere forumleden kunnen je daarin vast in adviseren.

Succes! Groet, Hellen

Marcel87

Bedankt! :)

Ja er komen er sowieso 2... :) Vroeger had ik er 1, maar die kon ik ook heel veel aandacht geven omdat ik toen nog op de middelbare school zat ;)
Joey (zo heette ie) was super tam..  als ik zijn naam riep, kwam ie meteen op mijn schouder zitten :D vond het fijn om appelsap te drinken (klein beetje) en poetste ook je tanden als je je mond open deed.. haha (ging op je lip/kin zitten en kroop er bijna in)

Maar ja.. Als ze bij mijn ouders blijven, zullen ze de gehele dag alleen zijn met onze hond / papegaai en de 2 pietjes dan. Overdag komt de buurman even langs om de hond uit te laten.. maar die zal niet de parkieten en papegaai los laten om even te vliegen.

Mijn vader heeft duiven, en 1 van zijn duivenmelker vrienden zal dan de papegaai en parkieten + duiven verzorgen.

Nouja.. tis nog wel even lastig.. maar ja.. 2 weekjes in een ruime kooi zitten is niet het meest erge in de wereld denk ik... sommige pietjes zitten wekenlang in een kooi..  ::) ze zullen het vast wel overleven.... :-\


hillie

Ja hoor ze kunnen die 2 weken best wel in hun kooi blijven.
Bij ons vliegen ze ook haast altijd los, maar als we met vakantie gaan ze naar onze buren.
En daar mogen ze niet los.
En ze houden er niks aan over hoor.( behalve dat ons mannetje af en toe een mis landing maakt.)
Maar die is niet zo goede vlieger.

TenT

Als je je parkietjes hebt en je vind het erg voor hun dat ze wel in een kooi moeten zitten kan je misschien hier op het forum vragen voor vakantie opvang.

Maaike*

2 weken in een kooi met 2 kan prima. Ook reizen is geen probleem, doe dan wel even een doek over de kooi.

Marcel87

Oh ja.. vragen over dat reizen he.

Je hebt van van die kleine kooitjes speciaal voor reizen.. is dat nu handig?

Bij mijn ouders zullen ze een eigen (andere) kooi hebben, van mijn oude parkiet. dus dan hoef ik niet met die hele kooi te slepen (toch ruim 2,5 uur met de auto... en/of 3 uur met de trein)

Bedankt voor het beantwoorden voor mijn vraagjes :)

Sara

Een reiskooitje is inderdaad geen overbodige luxe.
Hier kan je overigens alles over vinden met de zoekfunctie. ;)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

Op de website hebben we een pagina over grasparkieten en reizen:
http://www.parkietenfreak.nl/a-reizen.php


stolkleo

hallo,
ik had je een pb'j gestuurd maar helaas nog niets gehoord.
stolkleo

Kleintjes

Citaat van: stolkleo op februari 12, 2012, 13:54:33
hallo,
ik had je een pb'j gestuurd maar helaas nog niets gehoord.
stolkleo
Er zijn mensen die meer doen dan de hele dag achter de PC verbrengen ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

stolkleo

#11
kijk dit vind ik weer zo'n hatelijke opmerking die niet op dit forumpast.
stolkleo


Er is post. Gr, Kleintjes.