Pellets papagaai

Gestart door daniel :D, februari 05, 2012, 19:55:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

daniel :D

Mag je pellets van papagaaien ook aan grasparkieten geven, of is dat slecht voor ze?

Margie

Ik heb dat voer voor papegaaien wel eens gezien in de winkel, maar ik denk dat die brokjes veel te groot zijn voor een kleine grasparkiet. En waarschijnlijk zitten daar weer net andere verhoudingen in dan bij pellets voor parkieten. Tenminste dat denk ik dan hè :D

daniel :D

Voor de grootheid kun je ze in stukjes breken, maar voor de verdeling weet ik niet :-[ :-[

Margie

Lijkt me nog een hoop werk om dat elke dag te doen. Maar ik geef toe, ik heb ook al diverse keren in dierenwinkels lopen kijken voor die befaamde pallets voor grasparkieten, maar ik kan ze tot nog toe niet vinden. Wel zie ik dan pallets voor papegaaien staan. Ik neem aan dat dat de reden is waarom je die zou willen gaan geven????

Wouter

Citaat van: daniel :D op februari 05, 2012, 19:55:52
Mag je pellets van papagaaien ook aan grasparkieten geven, of is dat slecht voor ze?

Allereerst: Om welke pellets gaat het?

Zoals Margie al suggereert zijn de pellets voor papegaaien een stuk groter in vergelijking met die voor grasparkieten. Parkieten die (parkieten)pellets eten zullen de pellets voor papegaaien waarschijnlijk laten liggen, ookal breek je ze in stukje (ik spreek uit ervaring). Daarnaast zijn de pellets voor papegaaien inderdaad anders in samenstelling.

daniel :D

Oké bedankt, dan weet ik in iedergeval dat het niet zo goed is ;D

Moppers

Voor de mensen die geen dierenwinkel in de buurt hebben die pellets verkopen: zoek eens op het forum op "harrison's bestellen", dan kom je als het goed is een topic tegen met meerdere links waar je dat merk online kan bestellen.

Margie

Bedankt voor de tip, Moppers!
Mijn voer is bijna op en ik denk er over om ook over te gaan op pallets.