Wat de boer niet kent....

Gestart door robijntje86, december 12, 2011, 13:12:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robijntje86

Beste Forumleden,

Een vraag over de voeding. Mojito is nu ruim 4 weken bij mij en ik heb hem al verschillende malen geprobeerd iets toe te stoppen zoals groente en fruit. Nou Mojito moet hier niets van weten, hij is echt een type wat de boer niet kent dat vreet ie niet. Ik heb het idee dat hij er misschien ene beetje bang voor is ofzo maar ik leg het gewoon in zijn kooi en hij negeert het.
Dus ik vroeg mij af hoe ik hem de 'vreemde' producten kan laten eten.

Groetjes,
Robin en Mojito

Audrey

Om met een ander spreekwoord te antwoorden: zien eten doet eten  ;)

Eet zelfs eens komkommerstaafjes, een stuk fruit, een wortel,... als hij los is. Waarschijnlijk zal hij interesse tonen in hetgeen jij in je mond stopt.

Kleintjes

Deze vraag zie je heel vaak terug komen op 't forum.
Er zijn vele verschillende tips :)

Audrey heeft er 'n mooi voorbeeld van genoemd.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

pietjeamersfoort

Gewoon vol blijven houden! Piet van mij wilde ook geen groente en fruit, nu eet hij nog steeds niet alles maar heb toch al een heel lijstje met dingen die hij lekker vind!
Meloen doet het vaak goed, en inderdaad een schaaltje met fruit maken voor jezelf als je parkiet uit zijn kooi is. Grote kans dat hij dan komt kijken wat voor lekkers je hebt! Ook je vork doet het vaak goed dat gebruikt die van mij als spiegel, om vervolgens elke keer een hapje fruit te nemen. ( uiteraard wel 2 vorken, 1 voor mij en 1 voort hem)
Succes!

foxie13

Ik had steeds fruit/groente aangeboden op dezelfde plek. Nu eet hij al best veel.

Snappie

Ok, maar dan heb ik ook nog een vraag:
die van mij heb ik nu een week, ze zijn nog niet tam en ongeveer 3 maanden oud.
Lukt het dan ook ? Ik ben zo bang dat ze voedingsstoffen tekort komen.....

inge

Ja  hoor gaat lukken, wel een beetje geduld misschien lusten ze het niet direct of juist wel.

Indien niet, elke dag op dezelfde plek aanbieden uiteraard wel weer vers fruit of groente.
Na een tijdje zullen ze heus wel proeven en zoals ze hier al zeiden zien eten doet eten.
Veel succes ;)

Snappie

De pest is dat ik allergisch ben voor veel fruit, maar goed, daar verzin ik wel wat op....dank je wel !

Maaike*

Citaat van: Snappie op februari 02, 2012, 18:58:23
De pest is dat ik allergisch ben voor veel fruit, maar goed, daar verzin ik wel wat op....dank je wel !

Verse groente kan ook...

*wendy*

Mijn grasparkietje, Sky, mag geen fruit vanwege zijn ziektegeschiedenis, maar er zijn genoeg alternatieven: er zijn heel veel groentes die je kan proberen en ook kruiden zoals peterselie en dergelijke zijn goed voor je parkietje!

Dirk92

Ik dacht eerst ook dit gaat nooit lukken maarbij mij vind gijs: sinaasappel, appel en banaan wel lekker. De banaan heb ik eerst laten proberen door eerst fijn te prakken en dan wat vogelzaad of trosgierst er doorheen te doen.
Kleine Gijsje en Jip

Snappie


robijntje86

Mojito eet ondertussen ook wat groente en fruit. Appel en broccoli vindt ze heel lekker!
Het enige waar ik me soms een beetje zorgen om maak is de ontlasting. Dit is dan echt een waterig stroompje en ze ontlast heeel vaak na het eten van groente en fruit. Er zit natuurlijk wel vocht in dus misschien dat het daar ook mee te maken heeft, maar toch. Ik ben een bezorgde mama ;-)