Vrieskou

Gestart door peppi-kokki, februari 05, 2012, 15:48:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

peppi-kokki

Graag een antwoord op de vraag tot welke temperatuur onder nul de vogeltjes er tegen kunnen.
Zitten binnen in veranda, maar is nu al min 2. Zitten volledig tochtvrij, maar zou ik nog andere maatregelingen moeten nemen??

Topictitel aangepast, hoofdletters komen nogal schreeuwerig over. Vele groetjes, Sara

inge

#1
Hoi dat ze tochtvrij zitten is heel goed denk dat dat belangrijker is dan de kou!

Hou wel in de gaten dat ze constant kunnen drinken dat het water niet bevriest.
En dat ze zich er niet in kunnen wassen.

Misschien is het mogelijk om een zijde af te dekken met een deken of zo.

Volgens mij is de kou niet het ergste maar tocht wel, en die hebben ze niet!

Misschien hebben andere leden nog wel wat tips ;)

Misschien heb je wel een elektrisch verwarming toestel  of warmtelamp ?

Voliere

Mijn parkieten zitten ook buiten en de kou is geen enkel probleem hoor (je moet nu natuurlijk geen nieuwe parkieten buiten zetten). Heb de voliere bekleed met zeil zodat er geen wind in kan. Ze lijken geen last te hebben van de kou. Wel moet ik een paar keer per dag het water ontdooien. ;)

Moppers

Men kan wilde vogels bij vorst voorzien van drinkwater door ijs klein te stampen tot kleine korreltjes. Zo'n klein korreltje nemen ze dan in hun snaveltje, als het ontdooid is slikken ze het door.
Weet iemand of grasparkieten ook op die manier aan drinkwater kunnen komen? Dat zou voor buitenvolieres nu namelijk een goede oplossing zijn, anders kan je ieder uur het water gaan verversen.

Voliere

Ik ververs echt een paar keer per dag het water, voor de zekerheid.
Kleine korrels gaan ook weer aan elkaar vastvriezen en dan hebben ze er alsnog weinig aan. ;)

parkieten-oosterhout

ik heb ook mijn parkieten buiten in de voliere zitten en ze hebben het allemaal overleefd
ik heb mijn gaas vlakken dicht gezet met 5mm plexiglas
tocht is voor parkieten het grootste probleem en zeker met vorst
drinkwater beschermen tegen lichte vorst kan d m v druiven suiker door lauw water te laten mengen en dan aflaten koelen voor dat je het terug in de voliere hang
een andere optie is citroen sap door het drinkwater te doen dat helpt ook tegen bevriezen van je drinkwater bij lichte vorst
maar kouder als min 5 helpt ook dit niet meer

als het kouder gaat worden geef ik ze iets meer trosgierst om dat dat iets vetter is dan gewoon voer
en als extra krijgen ze een fruit salade 1x in de week veel vitamine en ook vocht wat ze binnen krijgen


gr peter

TenT

Normaal moet dat ook gaan met grasparkieten ( die kleine "kruimels" ijs). Maar eten grasparkieten in de volière ook geen sneeuw als er geen water is?