Wat zouden jullie doen?

Gestart door Voliere, januari 31, 2012, 12:04:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voliere

#20
Ik ben nog steeds niet uit over de kooi, nu viel mijn oog op deze, die leek me wel heel handig omdat ik die makkelijk ergens anders heen kan rijden. En de vogels slapen op de hamsterkamer (is de kamer naast mijn slaapkamer) omdat ze 's ochtends anders teveel lawaai hebben als ik nog op bed lig) en ik zou ze daar zo heen kunnen rijden. Is wat handiger dan de ferplast piano. De bovenkant vind ik ook ideaal want daar kan ik dan een leuke speeltuin op maken.

Het enige minpunt: de tralies zijn verticaal. :'( Wat vinden jullie, moet ik deze kooi daarom niet nemen?

http://www.kooienpaleis.nl/n3/14576/42732/37690/tenerifa_15_antraciet_grijs___99_95.htm

Berichtjes samengevoegd. Gr Wouter

inge

Hoi ,al eens gekeken naar de Montana parkietenkooien?

Die hebben aan 2 zijden wel horizontale tralies ,dan heb ik het over de Memphis 2 montana staat nu op parrotenshop.nl voor de prijs van 109 euro

En de montana Memphis  voor 89 euro

Allebei met zwenkwielen meegeleverd.

En de afmetingen zijn b x d x h

56,43,140
66,45,144 hoogte is wel met onderstel erbij!

En dan hebben ze wel horizontale tralies ;)

Mijn ene kooi is ook een Montana (madeira) ben er super tevreden mee.

Voliere

#22
De Montana kooien heb ik inderdaad gezien, ik vind die qua vorm alleen weer minder mooi en dat geldt ook voor het onderstel. Montana is volgens mij ook vrij robuust en dus zwaar (19 kilo). Ik heb vloerbedekking dus het moet nog wel een beetje makkelijk kunnen rollen. Plus Montana is weer veel duurder (ik heb net 400 euro naar de dierenarts gebracht voor een van mijn parkieten dus ben behoorlijk blut). :(

De Memphis is wel goedkoper alleen die vind ik dan weer net iets te klein.

Kleintjes

Ikzelf zou ook liever iets meer uitgeven voor 'n degelijke vogelwoning die jaaaaaaaaaaaren mee kan en die veilig is dan minder duur en na 'n x-aantal jaar weer 'n andere halen.


Villa voor m'n kleintjes :) Is 'n Montana en ben er enorm tevreden mee. Vorm is voor mij onbelangrijk, 't belangrijkste is (ten alle tijden) dat 't goed is voor de vogeltjes, zij wonen er immers in. Zoals je ziet ligt er 'n Pers (tapijt) voor de kooi (tegenwoordig er deels onder) maar 't gaat prima met de wielen. Hij laat zich heel makkelijk verplaatsen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Voliere

Oh ja zo ben ik eigenlijk ook hoor, meer uitgeven voor iets goed, zeker voor m'n dieren hihi. Daarom dnek ik er ook zo lang over na denk ik, alvorens ik tot aanschaf over ga. ;D  Maar ik zou zo graag een platte bovenkant willen zodat ik daar een leuke speeltuin op kan maken.

Kleintjes

Montana heeft daar ook diverse van, zelfs die aan de bovenkant open kunnen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Voliere

Het wordt toch de piano 6, ik ben er uit! 8) Vanochtend bij een dierenwinkel heb ik de piano 5 zien staan, en die vond ik er kwalitatief erg goed uitzien. Ik ga dan voor de nr. 6 omdat deze groter is. Ik heb hem in de winkelmand gedaan bij de Duitse Zooplus, daar is 'ie goedkoper dan bij de Nederlandse shop, dat scheelt weer! Ik wilde er nog wat speelgoed bij bestellen maar het viel me op dat er weinig leuks verkrijgbaar is bij Zooplus. Ik ben inmiddels 5 dierenwinkels in de buurt bij langs geweest maar ook daar viel het aanbod tegen. Hebben jullie nog tips hier voor?

TenT

Je kan ook zelf speelgoed maken. Op het forum staat ook iets over alternatief speelgoed: http://www.parkietenfreak.nl/a-speelgoed.php

Maaike*

http://www.birdtoys.nl/ vind ik wel een leuke site, met een hoop alternatieve spullen.
Nadeel is wel dat bestellen even kan duren, daar moet je dan wel even rekening mee houden.

inge

Hier ook een site om zelf dingen te maken,wel altijd even kijken of het verantwoord is ;)

http://www.cheepparrottoysntips.com/toyindex.html#atomsboings

Voliere

Bedankt, ik ga de links even doornemen!

Voliere

Ik kreeg vandaag een mailtje dat de kooi verzonden is, met een beetje geluk komt hij morgen aan! :D

Hier nog een filmpje van Piwi en het nieuwe, nog steeds naamloze parkietje. Zijn staart is al behoorlijk gegroeid (hij had geen staart toen ik hem kreeg, mocht hem daarom van de fokker ook gratis meenemen). ;)

http://youtu.be/0-l5hhLJ6DI

Dirk92

Ligt het aan mij of doet het filmpje het niet?
Kleine Gijsje en Jip

_White_

Mooie vogeltje  :P, Leuk filmpje trouwens!

@Dirk92 je moet je aanmelden op youtube dan is hij te zien.

Voliere

#34
Ik had hem nog op verborgen staan, oeps. Heb hem nu openbaar gemaakt dus als het goed is kunnen jullie hem nu zien. :D

En nog een paar foto's.


Eerste dag dat hij er was. Je ziet hier goed dat hij geen staart had.


Zoekplaatje. ;D



En nog 2 van afgelopen weekend, je ziet goed dat zijn staart aangegroeid is.



Dirk92

Ja dat is beter  :) fijn ook voor hem dat zijn staart weer groeit
Kleine Gijsje en Jip

EvadNL

Haha op die eerste foto lijkt het net alsof ze licht geven :) Of 't is mijn beeldscherm dat kan ook. Maar zeer mooie vogeltjes hoor!

Voliere

#37
Piano 6 is vandaag aangekomen! Helaas met een kapotte voerbak en de tralies aan de voorkant zijn op drie plekken ernstig verbogen. Ik kan hem dus niet in gebruik nemen. :(
Hopelijk komt zooplus met een goede oplossing..


*wendy*

Dat probleem heb ik ook meerdere malen gehad met Zooplus. Geen idee hoe het komt, maar wel weer heel vervelend.

Even via de contactpagina contact met ze opnemen. Dan krijg je een retournummer dat je op het retourformulier kunt invullen. Zij sturen dan een nieuwe kooi voor je op.

Voliere

Ik heb contact met ze opgenomen. Hopelijk wordt het snel afgehandeld. Ik had me zo verheugd op de kooi! Nu is hij er eindelijk en kunnen ze er nog niet in. >:(